Mobil hírek - Tömeges SMS küldés - kampány

Újdonságok, érdekességek a mobiltelefonos kommunikáció és az internet technológia világából. GSM - SMS - IT - Online marketing - Fejlesztések

Nem használhatjuk a PayPalt közösségi finanszírozásra

PayPal okostelefon internet fizetés

Mobil fizetési rendszer

Mobiltelefonról, internetről nem fizethetünk biztonságosan a crowdfunding oldalakon

Az online tranzakciók többszintű védelemmel vannak ellátva. Elsősorban az átutalásokat védik a bankok, általában biztonsági SMS-ben küldött kóddal kell igazolnunk, hogy valóban arra illetékes kezdeményezte a tranzakciót. A legtöbb internetes vásárlás esetében a fizetést lebonyolító rendszer pénz-visszafizetési garanciát vállal. Ez a gyakorlatban úgy működik, hogy a fizetés napján levonja az ügyfél számlájáról a tranzakció értékét, de azt nem írja jóvá az eladó, szolgáltató számláján, csak ha a megrendelő jelzi, hogy megérkezett a rendelt áru, vagy megkapta a szolgáltatást. Mivel az ügyfelek egy része nem bajlódik a visszajelzéssel, üzenet küldésével, ezért az elektronikus átutalást végző rendszer az előre meghatározott idő leteltével – amennyiben nem érkezik a vásárlótól panasz – jóváírja az összeget.

Ha a vásárlótól olyan jelzést kapnak, hogy nem érkezett meg az áru, a lebonyolító felveszi a kapcsolatot az eladóval, szolgáltatóval és legrosszabb esetben visszautalja a pénzt a vásárló számlájára. Ezt a biztonsági szolgáltatást szüntette meg a PayPalcrowdfunding oldalak átutalásainál.

Mi az a PayPal?

A PayPal egy elektronikus fizetésközvetítő rendszer, mely segítségével az elektronikus vásárlásokat lehet biztonságosan lebonyolítani. A bank és a bolt közé ékelődik ez a rendszer. A felhasználók, vásárlók a PayPal-on regisztrálva létrehoznak egy elektronikus „pénztárcát”, melyet bankszámlájukról átutalással, közvetlen banki befizetéssel, illetve egyéb módokon feltölthetnek. A web shopban, weboldalakon történő vásárlásnál – ha az adott oldal támogatja a PayPal-t – csak a PayPal-os azonosítónkat kell megadni, nincs szükség bankkártya számra vagy CVV kódra.

A rendszer minden vásárlásnál fizetési késleltetést alkalmaz. Ez azt jelenti, hogy a készpénz lekerül a számlánkról, és azonnal megjelenik a webáruházi profilunkon, de a valós tranzakció csak az árucsere igazolását követően történik meg.

Közösségi finanszírozás

A crowfunding működése

Mi a crowdfunding?

A crowd – közösség, funding – finanszírozás, önkéntes adományozók csoportja, akik valamilyen cél elérése érdekébe pénzt vagy egyéb forrást biztosítanak ígéretes vállalkozások, vállalkozók részére. A közösségi finanszírozás különböző célokkal történhet. Kezdetben valamilyen jótékonysági akció támogatására, vagy politikai kampány finanszírozására indított el ilyen akciókat.

Az utóbbi időben a crowdfundingra alapuló weboldalak jöttek létre, mint például a Kickstarter. Ezek az oldalak egységes platformot biztosítanak a kezdő vállalkozóknak, akik valamilyen jó ötlettel rendelkeznek, aminek a megvalósításához anyagi forrásra lenne szükségük. A Kickstarter oldalán bemutathatják az induló vállalkozást vagy a gyártott árut, és ahhoz támogatókat szerezhetnek. Ha az oldal látogatójának megtetszik valamelyik cég, ötlet vagy áru, különböző értékű csomagokból választhat, vagy ellentételezés kérése nélkül adományozhat. A vállalkozások az adományok mértékétől függően elsőként biztosítják az adományozónak a megrendelt árut, szolgáltatást.

Kickstarter kampányok

Kickstarter fizetés kampány

Sikersztori a közösségi finanszírozás történetéből

Az egyik híres kampányban, még 2011-ben azt vállalták, hogy Szalonnásszappant fognak gyártani. A meghirdetett összeg, amely elérése után a projekt megvalósult 1500 dollár volt. Meglepő módon, ezt az összeget többszörösen is túlszárnyalta a gyűjtés, és a támogatók meg is kapták a támogatási összegtől függően az 1 vagy 3 darabos, díszcsomagolásban érkező szalonnaillatú szappant.

Miért állítja le a PayPal a támogatást?

Az utóbbi időkben kirobbant botrányok miatt volt kénytelen átgondolni stratégiáját az elektronikus fizetési rendszer. A felmérésekből kiderült, hogy az adományozók 9 százaléka nem kapta meg a beígért terméket, és csupán 65% nyilatkozta azt, hogy időben érkezett meg a megrendelés. A cég tehát mostantól nem védi az online átutalásokat a Kickstarter és az IndieGogo esetében sem. Persze ettől függetlenül a szőrös ujjú kabát vagy a szalonnásszappan marketingjének kedvelői ezentúl is támogathatják a hasonló projekteket, csak valamivel nagyobb kockázatot kell vállalniuk. (tovább…)

Megváltozott a Facebook Messengere. Észrevette?

Facebook Messenger Code qr-kód

A Messenger profiljában azonnal elérheti a kódot

QR-kóddal könnyítik az üzenetküldést és kapcsolatfelvételt

A legtöbb okostelefon tulajdonos feltelepíti az Androidos vagy iOs-os applikációkat, a beállításokkal viszont nem sokat törődik. A szoftvergyártók általában havi rendszerességgel adnak ki frissítéseket a legtöbb programhoz, amit általában automatikusan töltenek le és telepítenek a telefonok. Az átlagfelhasználó nem szokott azzal foglalkozni, hogy milyen újítások jelennek meg az applikációkban, csak akkor, ha az nagyon szembetűnő, esetleg zavaró.

Egy érdekes új „mintát” fedezhettek fel, akik a legutóbbi frissítés után megnézték profiljukat az okostelefonra telepített Facebook Messenger programban. A minta valójában egyfajta QR-kód, amely a könnyebb kapcsolatfelvételt és Facebook „bejelölést” segíti.

Az utóbbi években a hanghívásokhoz és SMS üzenetküldéshez hasonló jelentőségre tett szert a közösségi hálókon történő kommunikáció. A kapcsolatfelvétel egyik módja volt, hogy a Facebook-on rákerestünk az illető nevére és miután bejelöltük és ő visszajelölt minket, küldhettünk és fogadhattunk chat üzeneteket. A frissítéssel ez a kapcsolatfelvétel lényegesen leegyszerűsödött.

Most a kapcsolatfelvételhez elég az egyik telefon Facebook Messenger programjában megnyitni a profilt. Itt a profilképünk körül már látható az egyedi azonosítónk, a Messenger Codes-unk. Ha rábökünk a profilképre, teljes képernyőn jelenik meg. Ebben a nézetben, felül két fülecskét látunk: A kódom és Kód beolvasása. Ha a kód beolvasása fület választjuk, bárkinek a profilképe körül látható üzenetküldő kódját be tudjuk olvasni. A beolvasást követően azonnal aktívvá válik a megosztás és küldhetünk vagy fogadhatunk azonnali chat üzeneteket.

A Facebook nem áll meg itt, a közeljövőben több újítás is várható az azonnali üzenetküldések platformon. (tovább…)

A mobilszolgáltatók és a Forma-1

SMS kampány tömeges üzenet

Rio Haryanto bejelenti a kampányt

Tömeges SMS-ben gyűjt pénzt egy indonéz versenyző

A Forma-1-es versenyekkel kapcsolatban az SMS küldés csak a közvetítések közben indított játékok kapcsán került szóba. Ezek a szövegüzenetek a közvetítő tv társaság költségvetését gyarapították.

Egy indonéz pilóta, Rio Haryanto elsősorban országa lakosaitól és szurkolóitól kért sms kampányban segítséget. A gyűjtés célja, hogy 4,2 millió eurót szedjen össze, amihez az előzetes számítások szerint 12,4 millió mobilüzenetet kell kapnia. Az akcióban öt mobilszolgáltató cég vesz részt, a szurkolók a „Rio” szócska kíséretében küldhetnek kisebb-nagyobb összegeket eSeMeS-ben.

A Forma-1-es évet a Manor csapata két versenyzővel kezdte meg, azonban Rio Haryanto helye az állami támogatás ellenére bizonytalanná vált, az is kétséges, hogy befejezheti-e az évadot.

A pénzt július közepéig kell összegyűjteni, amire van is esély, hiszen Indonézia lakossága majdnem 250 millió fő. Az üzenetküldő kampányban történő pénzgyűjtést az állam is támogatja, megadva minden segítséget, hogy a pilóta folytathassa a versenyzést.

A mostani eset is rámutat arra, hogy nemcsak a Forma-1-es pilóták népszerűsítésében lehet hatásosan alkalmazni a tömeges SMS küldési kampányt, de a jótékonyságban is fontos szerepe lehet. A marketing akció ellenzői szerint viszont sokkal hasznosabban, jótékony célra is el lehetne költeni az összegyűjteni kívánt több mint 4 millió dollárt.

A mobilszolgáltató cégek által is támogatott nagyobb csapatok: Ferrari, Mercedes, McLaren és az energiaital gyártó cég tulajdonában lévő Red Bull sem kívánta kommentálni a szponzorszerzésnek ezt az új marketing módját.

A mobilmarketing kampány útján történő jótékonykodás nem új dolog a versenyzők számára. 2015-ben Lewis Hamilton világbajnok az overallját ajánlotta fel árverésre egy olyan műsornak, melyben az árverés alatt SMSben továbbított adományokat fogadtak a rászoruló gyermekek részére. (tovább…)

SMS gateway hardver

tömeges sms marketing gateway

SMS küldő gateway rendszer

Miért éri meg a felhőalapú csoportos üzenet küldő szolgáltatást választani?

A mobilmarketingben és e-marketingben járatos szakemberek és PR-osok találkoztak már azzal a dilemmával, hogy érdemes-e a tömeges SMS küldést saját gateway hardverrel megoldani, vagy válasszák a speciális felhő alapú SMS marketing kampányt nyújtó cég szolgáltatásait.

Olcsó hardver

A piacon kapható olcsó hardverek lehetőségei meglehetősen korlátozottak. Általánosságban elmondható, hogy az ilyen megoldás azért nem lehet költséghatékony, mert nehéz olyan mobiltelefon előfizetést találni, amely versenyezhetne az SMS gateway szolgáltatást nyújtó szerverüzemeltetők áraival.

Költségek: szerver beszerzése, üzemeltetési költségek, karbantartási költségek, telefonszámla.

A tömegesen történő szövegüzenet küldést szolgáltatásként nyújtó cégnél ezzel szemben csak a kézbesített üzenetek után számolnak fel díjat, mely a választott konstrukciónak megfelelően a legoptimálisabb az előfizetők számára.

Az esemes gateway hardverek szükség esetén 4 vagy 8 SIM-kártyát is tartalmazhatnak, ezzel jelentősen meggyorsítják az szövegüzenet küldést, de ezzel párhuzamosan a kommunikációs díjak is emelkednek. Az egyik ilyen hardveres lehetőség a Mobigate SG rendszer.

A felhő alapú szolgáltatások előnyei

A Cloud SMS gateway rendszer előnye, hogy rugalmasan konfigurálható erőforrás. A felhasználók szükségeihez igazodó rendszer árai ezért verhetetlenek. A csoportos szövegüzenet küldés rendszer üzemeltetői által kínált fizetési struktúrák alapelve: több eSeMeS – olcsóbb ár.

Az SMS küldő szolgáltatások mellett szól, hogy a cégek által kidolgozott SMS kampányokhoz, személyre szabott ajánlatokat kaphatnak. Nem szükséges havi előfizetést vásárolni, elég az éppen aktuális marketing kampány keretein belül, a szükséges számú üzenetet kifizetni. (tovább…)

Tömeges SMS küldés, mint politikai kampány

Tömeges sms küldés politikai marketing kampány

Internetes politikai marketing.

SMS kampánnyal választást is nyerhetünk

A tömeges SMS küldés segítségével indított kampányok hasznosságára sok példát tudunk felhozni, az egyik alkalmazási terület a választási kampányok lebonyolítása.

A kisebb pártok lehetőségeit behatárolja anyagi forrásaik mértéke. A csoportos szövegüzenet küldés az egyik legoptimálisabb, legolcsóbb marketinges reklámküldési módszer.

Az internetes politikai kampány

A politikai kampányok technikai fejlődésére óriási hatást gyakorolt az internet elterjedése és a web 2.0 megjelenése. A politikusok interaktív módon képesek – ezen módszerek segítségével – eljutni az emberek otthonaiba, és a választópolgárok beleszólhatnak, visszajelzéseket küldhetnek a kampányt indítók részére.

Blogok szerepe a kampányban

A politikusok véleményét operatív módon a blogokból ismerhetjük meg. A választókat érdekelheti, hogy jelöltjük mit gondol a napi eseményekről, hogyan kommentálja azokat, esetleg mit tenne másképpen, ha megnyerné a választásokat. A jó blogposzt az elektronikus kampányok egyik hasznos fegyvere, mely a politikai kampányba is beleilleszkedik.

SEO kampány a politikai kampányban

A politikai propaganda hatásos fegyvere a Keresőoptimalizálás. Az átlagos felhasználók, ha valamilyen politikai kérdés után érdeklődnek, a keresőmotorban csak az első oldalon megjelenő találatok között válogatnak. A propagandát tartalmazó weboldalak keresőben való optimalizálása tehát szavazókat hozhat egy politikai pártnak.

Tömeges SMS kampány

A tömeges jellegű SMS küldés a politikai kampány során azért foglalhat el kiemelt helyet, mert a szöveg elküldése után az üzenet azonnal célba ér, a kampányban elérni kívánt választók azonnal elolvashatják a marketing kampányban megfogalmazott politikai reklámüzeneteket. Az operatív információküldés fontos lehet előre nem látható események kommunikálása során.

A kampány alapkövetelménye

A kampány megtervezését érdemes szakemberekre bízni, azonban elengedhetetlen feltétele a jó reklámkampánynak a megfelelő adatbázis.

Az SMS gateway számára minimálisan szükséges információk:

  • a választó vezeték és keresztneve
  • mobiltelefonszám
  • születési évszám, nap, hónap

(tovább…)

Létezik törhetetlen okostelefon képernyő?

Mi az a Gorilla Glass?

Gorilla Glass 4 kampány marketingje

A törhetetlen okostelefon technológia.

A mobiltelefonok, okostelefonok és tabletek meghibásodásának egyik fő oka a törött képernyő. A tömegesen gyártott készülékek fejlődési iránya a nagyobb méretű kijelzők felé tolódott el, mely értelemszerűen nagyobb sérülési felületet is eredményez. A felületi karcok ellen többé-kevésbé megoldás a védőüveg, védőfólia felhelyezése, de az 1 méteres zuhanásoknál ezek nem érnek semmit.

Az okostelefonok képernyőjét már nem csak az SMS üzenetek olvasására, küldésére használjuk,  hanghívásokat is egyre kevesebbet bonyolítunk, többször használjuk internetes böngészésre, filmnézésre. Életünk központi részévé válik az okostelefon, ott van velünk a munkában, a hálószobában, konyhában, de még a fürdőszobában is. A vízállóság mellett ezért a hatalmas képernyők törésállóságáról is gondoskodni kell. A Samsung és az Apple marketing kampányában fontos helyet foglal el a törhetetlen, karcmentes képernyő.

Gorilla Glass a Corningtól

A törhetetlen és karcmentes üveg valójában törhető és karcolható is, csak a hagyományos okostelefonokban használt képernyőkhöz képest jelent sokkal nagyobb védelmet. A jelenleg használt legjobb védelmet a Corning cég által fejlesztett Gorilla Glass 4-es üveg nyújtja. A Gorilla Glass sem törhetetlen, de nagyjából háromszor erősebb a hagyományos edzett üveghez képest.

Okostelefon display Gorilla Glass

Jól látható a különbség a minőségben.

A Gorilla Glass – egy üvegkészítési technológia, amely során 0,1 milliméteres átlátszó ioncserélt felületet hoznak létre, mely rendelkezik a megfelelő rugalmassággal is. A rugalmasságra azért van szükség, mert a nagy szilárdságú, de merev üvegfelületek hajlamosabbak voltak a törésre, illetve kedvezőtlen módon vezették a készülék belsejébe a fellépő támadóenergiákat.

A Corning cég még az 1959-es években fejlesztette ki a „Chemkor” nevű biztonsági üveget, a „Project Muscle” keretében, de a karcmentes üvegfelületek tömeges gyártására nem volt ipari igény.

2006-ban az Apple vezére kereste fel a céget, hogy az iPhone számára strapabíró képernyőket rendeljen, a korábbi műanyag kijelzők helyett. Az akkori iPhone-ok alumínium-szilikát üveglappal kerültek piacra, melyek ellenállóbbnak bizonyultak a külső behatásokkal szemben.

Az igazi áttörést a 2012-ben bemutatott Gorilla Glass 2 jelentette, mely 20%-kal lett vékonyabb, de strapabírását megőrizte.

A Gorilla Glass 3 2013-ban érkezett és a gyártó számításai szerint a Gorilla Glass 2-höz képest háromszor tartósabb és ellenállóbb volt. Ekkor már minden okostelefon vásárló ezt a technológiát kereste a mobiltelefon piacon.

A jelenleg elérhető Gorilla Glas 4-est 2014. november 20-án mutatták be és a hasonló védelmekhez képest 80%-kal ritkában sérült meg az ilyen kijelzővel szerelt okostelefon.
A karcmentesség és ütésállóság mellett az is a technológia mellett szól, hogy teljes, szilánkos törés esetén is részlegesen működőképes marad a kijelző, és el tudjuk olvasni az életbevágó SMS üzeneteket.

A késsel történő karcolásoknak ugyan ellenáll a Gorilla Glassal szerelt Samsung Galaxy S7-es telefon, de a sarok-, illetve oldalirányból érkező ütések végzetesek lehetnek, ahogyan a videón is láthatjuk.

(tovább…)

Virtuális valóság szemüveg okostelefonhoz

virtuális valóság szemüveg okostelefonhoz

A Samsung vr szemüvege

Hasznos kütyü vagy divatcikk a 3D sisak?

A jövő dermesztő és hátborzongató képét villantotta fel előttünk a Samsung az idei bemutatóján. A legújabb Galaxy S7 mobiltelefon és a hozzá rendszeresített VR szemüveg prezentálásakor lépett a terembe Mark Zuckerberg Facebook-alapító, aki az újságírók között felsétált a színpadra. Normális esetben ezt a váratlan fordulatot meglepett felkiáltások, izgatott suttogás kísérte volna, most azonban a virtuális világban elveszett újságírók észre sem vették őt. A jövőben tehát be kell vezetnünk a virtuális vakság kifejezést, mely valójában nem a legjobb marketing reklám a gyártók számára.

Mi a virtuális szemüveg?

A száz dollárba kerülő eszköz mindössze egy lencserendszerrel ellátott okostelefon-tartó fejpánt. A VR szemüveg egy passzív eszköz, amely alsó részében rögzíthető a mobiltelefon. A két lencse segítségével igazíthatjuk a telefon osztott képernyőjén megjelenő képet a szemünkhöz. A legtöbb virtuális 3D szemüveget úgy fejlesztették ki, hogy a lencsék mozgatásával a gyengén látók is megtalálhatják a megfelelő beállítást.

Zuckerberg Samsung okostelefon

Virtuális vakság: Zuckerberget senki sem látja.

Applikáció nélkül nem ér semmit

Természetesen a szemüvegben lévő okostelefonra telepíteni kell a megfelelő programot, amely a 3D virtuális élményt előállítja. Alapesetben a Google Térkép programjában a Google Street View rendelkezik ilyen funkcióval. Az okostelefon beépített giroszkópjának és tájolójának segítségével 360 fokban virtuálisan körülnézhetünk a világ bármely pontján.
A játékokban és filmnézés közben tapasztalható 3D élményen túl azonban nem teljesen világos, hogy mire lehet hosszabb távon használni az eszközt. Annyi biztos, hogy a Samsung óriási marketing reklámhadjáratot indított a vr szemüveg népszerűsítése érdekében. A Samsung Galaxy S7 okostelefon előrendelői például ingyen juthattak hozzá, a továbbiakban pedig árengedményeket kapnak a szemüveg vásárlói.

A 3D tévék lassú terjedéséből kiindulva úgy tippeljük, hogy ez a kütyü sem fog „világuralomra” törni. Sokan a virtuális konferenciák lebonyolításában látták a potenciális használhatóságot, de mivel a telefon kamerája a szemüveg sötétjébe van zárva, ezért a videokonferencia, mint lehetőség, fel sem merülhet.

Várjuk az újabb Appokat, melyek okosan kihasználják a 3D virtuális valóság szemüveget. (tovább…)

Elérhetővé válik az iPhone

iPhon okostelefon SMS küldés

Iphone-ok elérhető áron

Jó-e, ha egy presztizsmárka olcsó készüléket kínál?

Új modellekkel bővül az iPhone és az iPad kínálata. Az Apple hallgat a marketinges szakembereire, és megpróbálja kitölteni a piaci réseket. Az olcsóbb szegmensekben a vásárlókat nem kell győzködni az iPhone erényeiről, mindössze számukra is elérhető áru készülékeket kell kínálni. A vékonyabb pénztárcájú vevőknek elég egy jól megfogalmazott tömeges SMS-t küldeni, és máris sikertermékké válhat az iPhone SE.

A 4 hüvelykes telefont az Apple az iPhone 5S utódjának szánja, de kisebb méretben és lényegesen olcsóbban érkezik a csúcskategóriás élmény. Az új készülékek mellett bemutatták az iOS 9.3-as operációs rendszert is.

Csúcskategória megfizethető áron

Az új okostelefon külsőre teljesen megegyezik az 5S-el, a ház külsejéhez nem nyúltak a tervezők. A képernyő és felbontása a 6-os iPhone-hoz hasonlóm természetesen a védjeggyé vált nyomás erősség mérés nélkül. A belsejében valódi meglepetés rejlik, az Apple A9-es szív dobog a telefonban. A cég saját mérései szerint az Iphone SE kétszer gyorsabban működik az 5S-nél. A PowerVR Series7XT GT7600 grafikus kártya pedig elméletileg háromszor gyorsabb sebességre képes.

Adatkapcsolat területén a következő a helyzet: LTE modem Cat 6 helyett csak Cat 4-et kapott a telefon, tehát 150 megabites letöltési sebességet nyomhat. Wi-Fi terén megjelent a 802.11ac támogatást, legfeljebb 433 Mbps átviteli sebesség mellett, és természetesen a Bluetooth 4.2-es verzióját is beépítették. Az Apple számára fontos piacok miatt az NFC, ezzel együtt pedig az Apple Pay támogatás is bekerült az iPhone SE funkciói közé, így használható a készülék mobil pénztárcaként is.

Kérdés, hogy az olcsóbb készülékeket hogyan fogadják a vásárló tömegek. A készülék 250 dollárral lesz olcsóbb a 6S-nél, azaz 400 dollárért lehet majd hozzájutni.

Olcsóbb okosórákkal is kedveskednek

Az Apple az okosórák árát is csökkenti, így mostantól 300 dollárért már hozzájuthatunk egy ilyen kütyühöz. Egyes vélemények szerint az Apple árcsökkentéses marketing kampány stratégiája annak a jele, hogy nem eléggé népszerűek az okosórák a vásárlók körében. Kérdés, hogy az olcsóbb árak, az új szíjjak és a tömeges sms kampány elég lesz-e a termék sikeres eladásához. (tovább…)

Mit tegyünk, ha merül a mobiltelefon?

mobiltelefon, okostelefon akkumulátor töltés

Merül a mobiltelefon

Nem megoldás, ha a menüben kezdünk turkálni!

Éppen lemerül a telefonja, de még el kell küldeni egy fontos SMS üzenetet? Épp egy fontos üzenetet vár a munkatársától vagy a marketingesétől?

Mit tesz ilyenkor?

A legtöbb felhasználó megpróbálja bezárni a futó applikációkat, ha alacsony az okostelefon töltöttsége, de ezzel csak ront a helyzeten. Az Apple és a Google Android szakértői is megerősítették azt az információt, hogy az alkalmazások bezárása ronthat a mobiltelefon üzemidején.

Az IndexWired cikkére hivatkozva próbálta megmagyarázni, hogy miért is ártunk azzal az akkumulátornak, ha megpróbáljuk a számunkra szükségtelen programokat bezárni, hogy így növeljük az okostelefon üzemidejét.

Az Android operációs rendszerben futtatott programok öt állapotot vehetnek fel:

  • nem futó – ez egyértelmű, a telepített app nem használja a rendszert és a telefon erőforrásait.
  • aktív – ilyenkor a program a mobiltelefon képernyőjén látható és a felhasználó használja. Például amikor az SMS küldő programban éppen üzenetet írunk.
  • inaktív – amikor az alkalmazás a képernyőn van, de nem csinálunk vele semmit.
  • háttérben futó – amikor az alkalmazást épp nem használjuk, de az a háttérben működik, bekapcsolva van.
  • felfüggesztett – ilyenkor az app-ot nem használjuk, csak a memóriába van betöltve, valójában nem használ energiaigényes erőforrásokat, csak arra várakozik, hogy ismét előhívjuk.

Az Android rendszer rendelkezik saját memóriakezelő, erőforrás menedzselő szoftverrel, mely bezárja a szükségtelen alkalmazásokat. Ha mi kezdjük el egyenként bezárni őket, a rendszer a számára szükséges programokat újra megpróbálja elindítani, ezzel értékes akkumulátor erőforrást elhasználva.

Hogyan növelhetjük hatékonyan az akkumulátor üzemidejét?

  • Kapcsoljuk ki a helymeghatározó funkciót.
  • Kapcsoljuk ki a mobil internetet és a wifit.
  • Csökkentsük a képernyő fényerejét.
  • Kapcsoljuk ki a szinkronizációt.

Végezetül a legegyszerűbb megoldás arra az esetre, ha tömegesen kell sms-t küldeni és fogadni, ha vásárolunk egy külső akkumulátor egységet. (tovább…)

Teszteltük a Google navigátorát

mobiltelefonon, okostelefonon használható szoftver

A Google Maps applikáció használat közben

Okostelefonon is használhatjuk a Google Térkép navigáció funkcióját

A navigációs szoftverek piacán rengeteg program közül választhatunk. Vehetünk előretelepített, készülékkel együtt forgalmazott tömeges szoftvert és választhatunk olyat, melyet telepítés után sms küldéssel fizethetünk ki.

Miért épp a Google?

Az okostelefonokra telepített térképek és navigációs szoftverek egyik problémája az, hogy nem mindig aktuális, naprakész. Ha véletlenül olyan programot vásárolunk, melynek a támogatása megszűnik, akkor egy használhatatlan eszköz birtokosaivá válunk, nem beszélve arról, hogy a navigációs programok csak rajzolt térképeket használnak, kivétel ez alól az orosz Yandex.

A Google navigációs rendszerének köszönhetően nem kell folyamatosan figyelnünk a térképgyártók marketing üzeneteit, hogy megtudjuk, melyik mobiltelefonos szoftverhez mikor jön ki a frissítés. Nincs szükség emeltdíjas sms küldésére, nem kell hitelkártyával fizetnünk, és nem csapnak be minket a marketing kampányok.

Pozitívum, hogy akkor sem szakad meg a navigáció, ha elvesztjük a mobilinternet hozzáférést, így utazhatunk a világ bármely pontjára, a rendszer elnavigál minket és autónkat. Annyi a dolgunk, hogy indulás előtt csatlakozunk az internetre, megtervezzük az útvonalat, majd a menüben az Offline területek pontot választjuk. A plusz gombbal tudjuk hozzáadni a letöltendő térképrészletet. Az ablakocskában megjelenik a lementhető terület, ilyenkor még méretezhetően, valamint a mentett térkép mérete. Rákattintunk a letöltésre, és azonnal élvezhetjük a navigációs rendszer előnyeit.

Tapasztalataim a Google Térképpel

Mi a Záhony és Eger közötti úton próbáltuk ki az okostelefonos applikációt, autós utazáshoz használva. Mivel mobilinternet hozzáféréssel nem rendelkeztünk, ezért indulás előtt terveztük meg az utat, azt az opciót választva, hogy kerüljük el az autópályákat és a fizetős utakat. Az utazás első szakaszán feltűnt, hogy bár remekül lehet követni a térképen az útirányt, hangos szöveges utasításokat nem ad a program, csak figyelmeztető hangjelzést kapunk a soros irányváltás előtt. Az első meglepetés Nyíregyházán ért minket. Miután nem a térkép által kínált elkerülő úton mentünk, hanem egy kis kitérővel megálltunk a városközpontban, az újratervezés után a mobilos program az autópálya felé irányított minket. Megpróbáltam a menüpontok között újra kiválasztani a fizetős utak elkerülése opciót, de azt a válasz üzenetet kaptam, hogy „Offline módban nem lehetséges”. Természetesen a Google Maps navigátorának utasítása ellenére az eredetileg megtervezett úton maradtunk. Amikor először tértünk le az autópályára vezető útról, az okostelefon újra, egy kerülő úton próbált felnavigálni minket az autópályára. Ezt az üzenetet is figyelmen kívül hagytuk. Miután megfelelően eltávolodtunk a szoftver által felkínált útvonaltól, a program végre beállt az eredeti tervezésre és a célig pontosan mutatta az utat. A megtett kilométert és az érkezés várható idejét egészen korrekten számolta ki.

Legnagyobb meglepetésünkre, miután beértünk Egerbe, a mobiltelefon megszólalt, és hangüzenetekkel navigált el célunkhoz.

Összegezve, a program alapvetően jól működik és könnyen kezelhető. Online üzemmódba nagyon sok naprakész plusz információval is ellát. Ha távolabb, más országokba szeretnénk utazni, egyelőre jobban tesszük, ha beszerzünk egy stabil offline applikációt is. (tovább…)

Mobil hírek - Tömeges SMS küldés - kampány © 2016 Frontier Theme
Gombok újra
Gombok félre