Mobil hírek - Tömeges SMS küldés - kampány

Újdonságok, érdekességek a mobiltelefonos kommunikáció és az internet technológia világából. GSM - SMS - IT - Online marketing - Fejlesztések

sms kampány

A mobil SMS-kampány a telefonos marketing tevékenység leghatékonyabb módszere. A tömeges SMS küldés ár/érték aránya kedvező, az ügyfélelérés optimális.

Vegyen a családnak „buta” mobiltelefont

Okostelefon SMS mobil

Hagyományos mobiltelefonok

Az egyszerűbb mobil életet is menthet

Az okostelefonok megjelenése óta eltelt időben a mobiltelefon funkciója megváltozott a emberek számára. A digitális generáció tagjai már mindenhova magukkal viszik az okostelefont, az életük szerves részévé vált, többek között ezért is alkalmas a marketingben való felhasználásra. Az okostelefont az idő nagy részében mint mobil személyi számítógépet használja a legtöbb ember, emellett a kommunikációs csatornákból is az e-mail-t, a Facebook-ot és a különböző messengereket használják. A hanghívások még mindig jelentőséggel bírnak, de a kezdeti időszakhoz képest drámaian lecsökkent a számuk.

Miért kell egy butatelefon?

Az okostelefonok többségében egy komplett számítógép található, általában 2-4 magos processzorral, wifi és mobil internet hozzáféréssel, GPS érzékelővel. Ha ezt mind egyszerre használja a tulajdonosa, például a Pokémon Go játék közben, akkor nagyon hamar lemerül a telefon, és naponta, de általában 2-3 naponta tölteni kell az okostelefont.

A butatelefonok ezzel szemben egy hétig vagy akár egy hónapig is működnek egy feltöltéssel. Az idősek számára szánt nagygombos változat  és a gyermekeknek szánt színes telefonok csak a legfontosabb funkciókat tudják: telefonhívás és SMS küldés.
Vészhelyzetben vagy áramkimaradás esetén az okostelefonok néhány órán belül lemerülhetnek, és kommunikáció nélkül a XXI. században már nem érezzük magunkat komfortosan. A butatelefonok ilyenkor is a rendelkezésünkre állhatnak, hogy az alapvető kommunikációban segítsenek minket.

Milyen butatelefont érdemes venni?

Az index.hu cikkében a Nokia 215-öt ajánlják, amelynek a kijelzője akkora, mint egy átlagos okosóráé. Az akkuja viszont sokkal tovább bírja, készenléti módban akár négy hétig is kitart, és majdnem egy teljes napon át telefonálhatunk vele. A kamerája 0,3 megapixeles felbontású, szörnyű tréfa csak. A mobiltelefon lejátssza az mp3-at és a tárhelye microSD kártyával bővíthető.

Mindez 11 ezer forintba kerül, vagyis a Nokia 215 olcsóbb, mint a telefonhoz passzoló, korlátlan telefonálást kínáló díjcsomagok. (tovább…)

Share

A mobilszolgáltatók és a Forma-1

SMS kampány tömeges üzenet

Rio Haryanto bejelenti a kampányt

Tömeges SMS-ben gyűjt pénzt egy indonéz versenyző

A Forma-1-es versenyekkel kapcsolatban az SMS küldés csak a közvetítések közben indított játékok kapcsán került szóba. Ezek a szövegüzenetek a közvetítő tv társaság költségvetését gyarapították.

Egy indonéz pilóta, Rio Haryanto elsősorban országa lakosaitól és szurkolóitól kért sms kampányban segítséget. A gyűjtés célja, hogy 4,2 millió eurót szedjen össze, amihez az előzetes számítások szerint 12,4 millió mobilüzenetet kell kapnia. Az akcióban öt mobilszolgáltató cég vesz részt, a szurkolók a „Rio” szócska kíséretében küldhetnek kisebb-nagyobb összegeket eSeMeS-ben.

A Forma-1-es évet a Manor csapata két versenyzővel kezdte meg, azonban Rio Haryanto helye az állami támogatás ellenére bizonytalanná vált, az is kétséges, hogy befejezheti-e az évadot.

A pénzt július közepéig kell összegyűjteni, amire van is esély, hiszen Indonézia lakossága majdnem 250 millió fő. Az üzenetküldő kampányban történő pénzgyűjtést az állam is támogatja, megadva minden segítséget, hogy a pilóta folytathassa a versenyzést.

A mostani eset is rámutat arra, hogy nemcsak a Forma-1-es pilóták népszerűsítésében lehet hatásosan alkalmazni a tömeges SMS küldési kampányt, de a jótékonyságban is fontos szerepe lehet. A marketing akció ellenzői szerint viszont sokkal hasznosabban, jótékony célra is el lehetne költeni az összegyűjteni kívánt több mint 4 millió dollárt.

A mobilszolgáltató cégek által is támogatott nagyobb csapatok: Ferrari, Mercedes, McLaren és az energiaital gyártó cég tulajdonában lévő Red Bull sem kívánta kommentálni a szponzorszerzésnek ezt az új marketing módját.

A mobilmarketing kampány útján történő jótékonykodás nem új dolog a versenyzők számára. 2015-ben Lewis Hamilton világbajnok az overallját ajánlotta fel árverésre egy olyan műsornak, melyben az árverés alatt SMSben továbbított adományokat fogadtak a rászoruló gyermekek részére. (tovább…)

Share

SMS gateway hardver

tömeges sms marketing gateway

SMS küldő gateway rendszer

Miért éri meg a felhőalapú csoportos üzenet küldő szolgáltatást választani?

A mobilmarketingben és e-marketingben járatos szakemberek és PR-osok találkoztak már azzal a dilemmával, hogy érdemes-e a tömeges SMS küldést saját gateway hardverrel megoldani, vagy válasszák a speciális felhő alapú SMS marketing kampányt nyújtó cég szolgáltatásait.

Olcsó hardver

A piacon kapható olcsó hardverek lehetőségei meglehetősen korlátozottak. Általánosságban elmondható, hogy az ilyen megoldás azért nem lehet költséghatékony, mert nehéz olyan mobiltelefon előfizetést találni, amely versenyezhetne az SMS gateway szolgáltatást nyújtó szerverüzemeltetők áraival.

Költségek: szerver beszerzése, üzemeltetési költségek, karbantartási költségek, telefonszámla.

A tömegesen történő szövegüzenet küldést szolgáltatásként nyújtó cégnél ezzel szemben csak a kézbesített üzenetek után számolnak fel díjat, mely a választott konstrukciónak megfelelően a legoptimálisabb az előfizetők számára.

Az esemes gateway hardverek szükség esetén 4 vagy 8 SIM-kártyát is tartalmazhatnak, ezzel jelentősen meggyorsítják az szövegüzenet küldést, de ezzel párhuzamosan a kommunikációs díjak is emelkednek. Az egyik ilyen hardveres lehetőség a Mobigate SG rendszer.

A felhő alapú szolgáltatások előnyei

A Cloud SMS gateway rendszer előnye, hogy rugalmasan konfigurálható erőforrás. A felhasználók szükségeihez igazodó rendszer árai ezért verhetetlenek. A csoportos szövegüzenet küldés rendszer üzemeltetői által kínált fizetési struktúrák alapelve: több eSeMeS – olcsóbb ár.

Az SMS küldő szolgáltatások mellett szól, hogy a cégek által kidolgozott SMS kampányokhoz, személyre szabott ajánlatokat kaphatnak. Nem szükséges havi előfizetést vásárolni, elég az éppen aktuális marketing kampány keretein belül, a szükséges számú üzenetet kifizetni. (tovább…)

Share

Tömeges SMS küldés, mint politikai kampány

Tömeges sms küldés politikai marketing kampány

Internetes politikai marketing.

SMS kampánnyal választást is nyerhetünk

A tömeges SMS küldés segítségével indított kampányok hasznosságára sok példát tudunk felhozni, az egyik alkalmazási terület a választási kampányok lebonyolítása.

A kisebb pártok lehetőségeit behatárolja anyagi forrásaik mértéke. A csoportos szövegüzenet küldés az egyik legoptimálisabb, legolcsóbb marketinges reklámküldési módszer.

Az internetes politikai kampány

A politikai kampányok technikai fejlődésére óriási hatást gyakorolt az internet elterjedése és a web 2.0 megjelenése. A politikusok interaktív módon képesek – ezen módszerek segítségével – eljutni az emberek otthonaiba, és a választópolgárok beleszólhatnak, visszajelzéseket küldhetnek a kampányt indítók részére.

Blogok szerepe a kampányban

A politikusok véleményét operatív módon a blogokból ismerhetjük meg. A választókat érdekelheti, hogy jelöltjük mit gondol a napi eseményekről, hogyan kommentálja azokat, esetleg mit tenne másképpen, ha megnyerné a választásokat. A jó blogposzt az elektronikus kampányok egyik hasznos fegyvere, mely a politikai kampányba is beleilleszkedik.

SEO kampány a politikai kampányban

A politikai propaganda hatásos fegyvere a Keresőoptimalizálás. Az átlagos felhasználók, ha valamilyen politikai kérdés után érdeklődnek, a keresőmotorban csak az első oldalon megjelenő találatok között válogatnak. A propagandát tartalmazó weboldalak keresőben való optimalizálása tehát szavazókat hozhat egy politikai pártnak.

Tömeges SMS kampány

A tömeges jellegű SMS küldés a politikai kampány során azért foglalhat el kiemelt helyet, mert a szöveg elküldése után az üzenet azonnal célba ér, a kampányban elérni kívánt választók azonnal elolvashatják a marketing kampányban megfogalmazott politikai reklámüzeneteket. Az operatív információküldés fontos lehet előre nem látható események kommunikálása során.

A kampány alapkövetelménye

A kampány megtervezését érdemes szakemberekre bízni, azonban elengedhetetlen feltétele a jó reklámkampánynak a megfelelő adatbázis.

Az SMS gateway számára minimálisan szükséges információk:

  • a választó vezeték és keresztneve
  • mobiltelefonszám
  • születési évszám, nap, hónap

(tovább…)

Share

Fantomrezgés: fizikai vagy pszichológiai kérdés?

fantom vibrálás - sms mobiltelefonra

A fantomvibrálás alapvetően pszichológiai jelenség

Még ha nem is iratkozunk fel egyetlen tömeges SMS küldő szolgáltatásra, és nem kapunk marketing SMS-t kedvenc együttesünk aktuális koncertjéről, akkor is több tíz üzenetet fogadunk naponta.
A mobiltelefonok megjelenésével szinte egy időben jelent meg az úgynevezett fantomrezgés fogalma. Mindenkivel előfordult már, hogy úgy érezte, hogy rezeg a telefon, és hívásra vagy SMS érkezésére gyanakodott. A tudományos felmérések szerint a mobiltelefonnal rendelkezők 80 %-a érzékelt már fantomrezgést, amikor éppen semmilyen aktivitást nem mutatott az okostelefon.

A kutatók megoszlanak az ügyben, van aki fizikai, technológiai magyarázatot ad a jelenségre, míg mások pszichológiai okokat említenek. A Sydney Egyetem szakértői szerint egész egyszerűen az elektromos áram töltött részecskéinek kisülése az, mely vibrációs érzést kelt a telefonhoz közel lévő bőrön és az izomrostokban.

Fizikai és pszichológiai magyarázattal álltak elő a kaliforniai egyetem kutatói, akik úgy vélik, hogy agyunk más jelzéseket, például a nadrág dörzsölődését értelmezi rosszul, amikor valamilyen fontos hívást várunk.

A Worcesteri Egyetem kutatói szerint ugyanakkor egy civilizációs zavarról beszélhetünk. A mobiltelefon használata megemeli az emberek stressz-szintjét, és ezért alakul ki a fantomvibrációs szindróma. A leg elfogadottabb magyarázat szerint, az „online” életmód velejárója. Félünk attól, hogy lemaradunk egy fontos hívásról, esetleg kedvenc ruhaboltunk tömeges SMS kampányát mulasztjuk el, ezért gyakran pillantunk a telefonunkra, gyakran vesszük elő a zsebünkből. Amint megpillantjuk az új SMS üzenetet, agyunk megjutalmazza magát bizonyos hormonok termelésével, ezért a folyamat öngerjesztő. Fokozottan jellemző ez, azokra az esetekre, amikor szerelmünktől, családtagunktól várunk üzenetet. Agyunk és érzékeink felfokozott állapotban várják az újabb és újabb akciós SMS üzeneteket, és minden alkalommal, amikor egyet megpillantunk, közelebb kerülünk a „rászokáshoz”.

Az emberiségnek igénye van az újabb és újabb üzenetekre, jó hírekre. Éppen ezért is lehet sikeres a jól átgondolt tömeges SMS küldés útján indított marketing reklámkampány, ha úgy alakítják ki, hogy nem zaklatásnak, hanem jutalomnak érzékeli a megcélzott közönség. (tovább…)

Share
Mobil hírek - Tömeges SMS küldés - kampány © 2016 Frontier Theme
Gombok újra
Gombok félre