Mobil hírek - Tömeges SMS küldés - kampány

Újdonságok, érdekességek a mobiltelefonos kommunikáció és az internet technológia világából. GSM - SMS - IT - Online marketing - Fejlesztések

tömeges sms

Tömeges SMS küldés mobiltelefonra adatbázis alapján. Az online mobilüzenet küldés Gateway rendszere. Szöveges üzenet webfelületről. SMS kampány

Mobilinternet szolgáltatás Magyarországon

Mobilinternet okostelefon üzenet

Melyik a legjobb mobilinternet szolgáltatás?

Milyen netet válasszak: 3G, 4G (LTE), HSDP vagy 5G?

Modern világunkban állandó problémát jelent, hogy milyen mobiltelefon szolgáltatót válasszunk, az okostelefonok elterjedésével pedig mindenki azt kutatja, hogy milyen mobilinternet fajtát válasszon, melyik szolgáltató nyújtja a legjobb tarifacsomagot?
A hanghívások és az SMS küldés számára tökéletesen elegendő a GSM hálózat által nyújtott sávszélesség, a legújabb weboldalak letöltésére és az mobil applikációk számára azonban széles sávú internetkapcsolatra van szükség.

Szolgáltatók és virtuális szolgáltatók

Magyarországon több szolgáltató is kínál mobiltelefon és mobilinternet szolgáltatást. Ezeknek egy része közvetlen hozzáférést biztosít, más részük azonban csak virtuális hozzáférést biztosít. A virtuális szolgáltatók nem rendelkeznek saját infrastruktúrával, azaz telepített adótornyokkal, hanem a meglévő szolgáltatók kapacitását vásárolják meg és árusítják tovább saját tarifacsomagban, megtámogatva a megfelelő marketing kampánnyal.

A mobilinternet kapcsolat és hozzáférés egyre fontosabbá válik napjainkban, különösen az online csevegő programok miatt, hiszen egyre többen bonyolítják SMS üzenetváltásaikat is ezen a platformon.

3G, 4G vagy 5G?

A mobilinternet kapcsolat típusait a G-betűvel, vagyis a generáció szó rövidítésével jelöljük. Jelenleg a 3G és a 4G a legelterjedtebb Magyarországon, de már tesztüzemben fut az 5G szolgáltatás is több Európai országban.

A mobilinternet korai szakaszában az előfizetők a CSD kapcsolatot használhatták, manapság ezt nevezik 1G-nek. Ez egy betárcsázós internetkapcsolat volt, melynek adatátviteli sebessége 9,6 kbit/s volt. Legnagyobb hátránya az, hogy leterheli a hálózatot és fennakadásokat okoz a kapcsolatteremtésben.

A GPRS mobilinternet kapcsolat egy komoly előrelépés volt, és még a mai napig használják ezt a formátumot. Csomagkapcsolt megoldása miatt nem terheli túl a hálózatot, hátránya azonban, hogy 53 kbit/s adatátviteli sebességre képes. Ezt a standardot 2,5G-nek is szokták nevezni, ennek továbbfejlesztett, megerősített változata az EDGE, mely 236 kbit/s-os adatátviteli sebességre is képes és 2,75G-nek szokták nevezni.
A harmadik generációs mobilinternet hozzáférés névleges adatátviteli sebessége 384 kbit/s, ami már videohivásokat is lehetővé tesz.

Ennek a generációnak tagjai a HSDPA és a HSPA+ ami már 14,4-21 Mbit/s sebességet is elérhetővé tesz, ezért népszerű és elterjedt a nagyvárosokban és falvakban is egyaránt.

LTE (Long Term Evolution) (4G)

A jelenleg elérhető leggyorsabb mobilinternet hozzáférési lehetőség, mely elméleti adatátviteli sebessége 60 Mbit/s, ami 2 – 3 szorosa az elterjedt vezetékes internet hozzáférésnek.

Gazdaságossága nagyban függ a felhasználók számától, de az alacsonyabb frekvencián történő bevezetése óta rohamosan terjed a kisvárosokban is.

A mobilinternet kiválasztásánál a sebesség / ár arány a döntő. Ha stabil és gyors internetet szeretnénk, természetesen az LTE a jó megoldás, de oda kell figyelnünk arra, hogy nem minden mobil eszköz és okostelefon támogatja ezt a formátumot. A szolgáltatók által kínált optimális csomagok általában HSDPA vagy HSPA+ standartokon nyújtanak internet hozzáférést. A legtöbb okostelefon támogatja ezt az adatátviteli formátumot, tehát lényegében ez a legjobb megoldás.

Mi a teendő, ha nincs szélessávú mobilinternet hozzáférés?

A válasz egész egyszerűen az, hogy semmi. Ha olyan helyen kirándulsz, ahol nincs Wifi és jó esetben elérhető az EDGE mobilinternet, akkor inkább pihenj, és élvezd a kikapcsolódást. Az interneten böngészhető oldalak többsége EDGE adatátvitel mellett rettentően lassan töltődik be, ezért nem lehet élvezhető módon használni ezt a kapcsolattípus.

(tovább…)

A mobilszolgáltatók és a Forma-1

SMS kampány tömeges üzenet

Rio Haryanto bejelenti a kampányt

Tömeges SMS-ben gyűjt pénzt egy indonéz versenyző

A Forma-1-es versenyekkel kapcsolatban az SMS küldés csak a közvetítések közben indított játékok kapcsán került szóba. Ezek a szövegüzenetek a közvetítő tv társaság költségvetését gyarapították.

Egy indonéz pilóta, Rio Haryanto elsősorban országa lakosaitól és szurkolóitól kért sms kampányban segítséget. A gyűjtés célja, hogy 4,2 millió eurót szedjen össze, amihez az előzetes számítások szerint 12,4 millió mobilüzenetet kell kapnia. Az akcióban öt mobilszolgáltató cég vesz részt, a szurkolók a „Rio” szócska kíséretében küldhetnek kisebb-nagyobb összegeket eSeMeS-ben.

A Forma-1-es évet a Manor csapata két versenyzővel kezdte meg, azonban Rio Haryanto helye az állami támogatás ellenére bizonytalanná vált, az is kétséges, hogy befejezheti-e az évadot.

A pénzt július közepéig kell összegyűjteni, amire van is esély, hiszen Indonézia lakossága majdnem 250 millió fő. Az üzenetküldő kampányban történő pénzgyűjtést az állam is támogatja, megadva minden segítséget, hogy a pilóta folytathassa a versenyzést.

A mostani eset is rámutat arra, hogy nemcsak a Forma-1-es pilóták népszerűsítésében lehet hatásosan alkalmazni a tömeges SMS küldési kampányt, de a jótékonyságban is fontos szerepe lehet. A marketing akció ellenzői szerint viszont sokkal hasznosabban, jótékony célra is el lehetne költeni az összegyűjteni kívánt több mint 4 millió dollárt.

A mobilszolgáltató cégek által is támogatott nagyobb csapatok: Ferrari, Mercedes, McLaren és az energiaital gyártó cég tulajdonában lévő Red Bull sem kívánta kommentálni a szponzorszerzésnek ezt az új marketing módját.

A mobilmarketing kampány útján történő jótékonykodás nem új dolog a versenyzők számára. 2015-ben Lewis Hamilton világbajnok az overallját ajánlotta fel árverésre egy olyan műsornak, melyben az árverés alatt SMSben továbbított adományokat fogadtak a rászoruló gyermekek részére. (tovább…)

SMS gateway hardver

tömeges sms marketing gateway

SMS küldő gateway rendszer

Miért éri meg a felhőalapú csoportos üzenet küldő szolgáltatást választani?

A mobilmarketingben és e-marketingben járatos szakemberek és PR-osok találkoztak már azzal a dilemmával, hogy érdemes-e a tömeges SMS küldést saját gateway hardverrel megoldani, vagy válasszák a speciális felhő alapú SMS marketing kampányt nyújtó cég szolgáltatásait.

Olcsó hardver

A piacon kapható olcsó hardverek lehetőségei meglehetősen korlátozottak. Általánosságban elmondható, hogy az ilyen megoldás azért nem lehet költséghatékony, mert nehéz olyan mobiltelefon előfizetést találni, amely versenyezhetne az SMS gateway szolgáltatást nyújtó szerverüzemeltetők áraival.

Költségek: szerver beszerzése, üzemeltetési költségek, karbantartási költségek, telefonszámla.

A tömegesen történő szövegüzenet küldést szolgáltatásként nyújtó cégnél ezzel szemben csak a kézbesített üzenetek után számolnak fel díjat, mely a választott konstrukciónak megfelelően a legoptimálisabb az előfizetők számára.

Az esemes gateway hardverek szükség esetén 4 vagy 8 SIM-kártyát is tartalmazhatnak, ezzel jelentősen meggyorsítják az szövegüzenet küldést, de ezzel párhuzamosan a kommunikációs díjak is emelkednek. Az egyik ilyen hardveres lehetőség a Mobigate SG rendszer.

A felhő alapú szolgáltatások előnyei

A Cloud SMS gateway rendszer előnye, hogy rugalmasan konfigurálható erőforrás. A felhasználók szükségeihez igazodó rendszer árai ezért verhetetlenek. A csoportos szövegüzenet küldés rendszer üzemeltetői által kínált fizetési struktúrák alapelve: több eSeMeS – olcsóbb ár.

Az SMS küldő szolgáltatások mellett szól, hogy a cégek által kidolgozott SMS kampányokhoz, személyre szabott ajánlatokat kaphatnak. Nem szükséges havi előfizetést vásárolni, elég az éppen aktuális marketing kampány keretein belül, a szükséges számú üzenetet kifizetni. (tovább…)

Tömeges SMS küldés, mint politikai kampány

Tömeges sms küldés politikai marketing kampány

Internetes politikai marketing.

SMS kampánnyal választást is nyerhetünk

A tömeges SMS küldés segítségével indított kampányok hasznosságára sok példát tudunk felhozni, az egyik alkalmazási terület a választási kampányok lebonyolítása.

A kisebb pártok lehetőségeit behatárolja anyagi forrásaik mértéke. A csoportos szövegüzenet küldés az egyik legoptimálisabb, legolcsóbb marketinges reklámküldési módszer.

Az internetes politikai kampány

A politikai kampányok technikai fejlődésére óriási hatást gyakorolt az internet elterjedése és a web 2.0 megjelenése. A politikusok interaktív módon képesek – ezen módszerek segítségével – eljutni az emberek otthonaiba, és a választópolgárok beleszólhatnak, visszajelzéseket küldhetnek a kampányt indítók részére.

Blogok szerepe a kampányban

A politikusok véleményét operatív módon a blogokból ismerhetjük meg. A választókat érdekelheti, hogy jelöltjük mit gondol a napi eseményekről, hogyan kommentálja azokat, esetleg mit tenne másképpen, ha megnyerné a választásokat. A jó blogposzt az elektronikus kampányok egyik hasznos fegyvere, mely a politikai kampányba is beleilleszkedik.

SEO kampány a politikai kampányban

A politikai propaganda hatásos fegyvere a Keresőoptimalizálás. Az átlagos felhasználók, ha valamilyen politikai kérdés után érdeklődnek, a keresőmotorban csak az első oldalon megjelenő találatok között válogatnak. A propagandát tartalmazó weboldalak keresőben való optimalizálása tehát szavazókat hozhat egy politikai pártnak.

Tömeges SMS kampány

A tömeges jellegű SMS küldés a politikai kampány során azért foglalhat el kiemelt helyet, mert a szöveg elküldése után az üzenet azonnal célba ér, a kampányban elérni kívánt választók azonnal elolvashatják a marketing kampányban megfogalmazott politikai reklámüzeneteket. Az operatív információküldés fontos lehet előre nem látható események kommunikálása során.

A kampány alapkövetelménye

A kampány megtervezését érdemes szakemberekre bízni, azonban elengedhetetlen feltétele a jó reklámkampánynak a megfelelő adatbázis.

Az SMS gateway számára minimálisan szükséges információk:

  • a választó vezeték és keresztneve
  • mobiltelefonszám
  • születési évszám, nap, hónap

(tovább…)

Ellen-Viber és ellen-Whatsapp Magyarországon is

SMS üzenet küldés Immmr

Immmr üzenetküldő applikáció

A Mobile World Congress idén is rengeteg izgalmas újdonságot tartogatott az érdeklődők számára. Nem kellett annak sem csalódnia, aki a tömeges SMS küldés terén várt újdonságokat a világcégektől.

Ingyen telefonhívás, SMS üzenetküldés

Az egyik legizgalmasabb – bár egyesek szerint nem is meglepő – bejelentés az volt, hogy ingyenesek lesznek a jövőben a telefonhívások az internetről. A Telekom ugyanis ellen-Vibert indít Immmr néven írja a hwsw.hu hírportál.

A szolgáltatás neve a német „immer” azaz mindig szóból származik és lényege, hogy a felhasználók állandóan elérhetők így fogadhatnak hívásokat és SMS üzeneteket is.
A cikk szerint a program komplett kommunikációs szolgáltatást nyújt, felhőszerver alapokon, tehát lehetőség van az azonnali üzenetküldésre és a videohívások lebonyolítására is. A rendszer a Viberhez hasonlóan a mobiltelefonszám alapján azonosítja az embereket, de azzal ellentétben a szolgáltatást nem használók is kezdeményezhetnek hívást vagy küldhetnek SMS-t az internetről, a megfelelő weboldalról.

A hír igazi szenzációja az, hogy a cég szétválasztja a mobiltelefonszámot és a SIM-kártyát, tehát ezentúl olyan készüléken is fogadhatunk SMS-t, amelyben nincs kártya, valamint a szolgáltatóváltás sokkal egyszerűbbé válik.

Hivatalosan a szolgáltatás 2016 második felétől indul be és elérhető lesz Android, Chrome és iOS platformokon is.

Az Immr-t sokan a Whatsapp-hoz hasonlítják, de vannak lényegi különbségek, melyeket csak a Google Play áruházból való letöltése után tudunk megfogalmazni. A hírek szerint Németország után Magyarország lesz, ahol a mobiltelefon szolgáltató cég bevezeti az üzenetküldésnek ezt a változatát.

A távközlési cégek nem titkolt célja, hogy visszahódítsák a klienseket, és elérjék, hogy a felhasználók ne a Facebookon és más közösségi oldalakon kommunikáljanak, hanem a mobiltelefon saját csevegő app-ját használják telefonálásra és SMS üzenet küldésre. (tovább…)

Újdonságok a mobilpiacon

SMS kampány mobiltelefonon

Mindig láthatóak az SMS-ek

A Samsung és az LG is az energiatakarékos, állandó SMS üzenet megjelenítésen dolgozott

Mintegy „véletlenül” egyszerre lepleződött le a Samsung Galaxy S7 és S7 edge okostelefon, természetesen ez a szokásos marketing reklám kampány részének tekinthető. Nem sokkal később az LG is csepegtetett némi információt február 21-én bemutatásra kerülő G5-ös modelljükről.

Az okostelefon piacon új innovatív megoldást vezet be a Samsung és az LG is, melynek neve „Always On Display”. Ennek lényege, hogy az elmulasztott hívások, SMS üzenetek és e-mailek folyamatosan láthatók lesznek a telefon képernyőjén, miközben a mobiltelefon minimális áramot fogyaszt.

A Samsung Galaxy S7-ről érkező hírek meglehetősen lassan csordogálnak. Az szinte biztosnak látszik, hogy vízálló lesz a telefon. A gyártó számára állítólag Indiában készítettek vízálló mikrofonokat, melyek segítségével az SMS üzenet küldése sokkal egyszerűbbé válik. A tömegesen gyártott megoldásnak köszönhetően elég lesz bediktálni az SMS szövegét, melyet a telefon automatikusan felismer majd.

A komoly újdonságnak számító Always On technológia nem teljesen előzmény nélküli. Korábban a Google már kísérletezett Active Display és Ambient Display megoldásokkal. A mostani technológia, melyet az LG és a Samsung is alkalmaz, azért egyszerűbb, mert nem kell külön a telefon mozgásérzékelője előtt bűvészkednünk, hogy megjelenjen a mobiltelefon képernyőjén a tömeges marketing SMS, melyet kedvenc szolgáltatónk küldött. Az aktív kijelzőről szóló szabadalom az OLED panelokon működhet, hiszen az IPS technológiával szemben, ami néhány pixel kedvéért bekapcsolja az egész háttérvilágítást, az Always on Display rendszer kikapcsolva tartja a nem használt pixeleket, így jelentős energia megtakarítás érhető el.

Tömeges SMS is mindig látható

Az LG G5 üzenet panelja

A következő hetek során a Samsung és az LG még sok apróbb információt fog csepegtetni a marketing kampány során, melyet az új mobiltelefonok bevezetése előtt folytatnak. Mi figyeljük ezeket és amint olyan tömeges SMS érkezik, mely az üzenet küldés módjairól több információt tartalmaz, azonnal megírjuk. (tovább…)

Fantomrezgés: fizikai vagy pszichológiai kérdés?

fantom vibrálás - sms mobiltelefonra

A fantomvibrálás alapvetően pszichológiai jelenség

Még ha nem is iratkozunk fel egyetlen tömeges SMS küldő szolgáltatásra, és nem kapunk marketing SMS-t kedvenc együttesünk aktuális koncertjéről, akkor is több tíz üzenetet fogadunk naponta.
A mobiltelefonok megjelenésével szinte egy időben jelent meg az úgynevezett fantomrezgés fogalma. Mindenkivel előfordult már, hogy úgy érezte, hogy rezeg a telefon, és hívásra vagy SMS érkezésére gyanakodott. A tudományos felmérések szerint a mobiltelefonnal rendelkezők 80 %-a érzékelt már fantomrezgést, amikor éppen semmilyen aktivitást nem mutatott az okostelefon.

A kutatók megoszlanak az ügyben, van aki fizikai, technológiai magyarázatot ad a jelenségre, míg mások pszichológiai okokat említenek. A Sydney Egyetem szakértői szerint egész egyszerűen az elektromos áram töltött részecskéinek kisülése az, mely vibrációs érzést kelt a telefonhoz közel lévő bőrön és az izomrostokban.

Fizikai és pszichológiai magyarázattal álltak elő a kaliforniai egyetem kutatói, akik úgy vélik, hogy agyunk más jelzéseket, például a nadrág dörzsölődését értelmezi rosszul, amikor valamilyen fontos hívást várunk.

A Worcesteri Egyetem kutatói szerint ugyanakkor egy civilizációs zavarról beszélhetünk. A mobiltelefon használata megemeli az emberek stressz-szintjét, és ezért alakul ki a fantomvibrációs szindróma. A leg elfogadottabb magyarázat szerint, az „online” életmód velejárója. Félünk attól, hogy lemaradunk egy fontos hívásról, esetleg kedvenc ruhaboltunk tömeges SMS kampányát mulasztjuk el, ezért gyakran pillantunk a telefonunkra, gyakran vesszük elő a zsebünkből. Amint megpillantjuk az új SMS üzenetet, agyunk megjutalmazza magát bizonyos hormonok termelésével, ezért a folyamat öngerjesztő. Fokozottan jellemző ez, azokra az esetekre, amikor szerelmünktől, családtagunktól várunk üzenetet. Agyunk és érzékeink felfokozott állapotban várják az újabb és újabb akciós SMS üzeneteket, és minden alkalommal, amikor egyet megpillantunk, közelebb kerülünk a „rászokáshoz”.

Az emberiségnek igénye van az újabb és újabb üzenetekre, jó hírekre. Éppen ezért is lehet sikeres a jól átgondolt tömeges SMS küldés útján indított marketing reklámkampány, ha úgy alakítják ki, hogy nem zaklatásnak, hanem jutalomnak érzékeli a megcélzott közönség. (tovább…)

Mobil hírek - Tömeges SMS küldés - kampány © 2016 Frontier Theme
Gombok újra
Gombok félre