Mobil hírek - Tömeges SMS küldés - kampány

Újdonságok, érdekességek a mobiltelefonos kommunikáció és az internet technológia világából. GSM - SMS - IT - Online marketing - Fejlesztések

marketing kampány

Mobil marketing kampány: az okostelefon-felhasználókat célzó direkt reklámtevékenység. Legeredményesebb eljárása az SMS-kampány: tömeges SMS küldése ügyféllistára

Kivonják a forgalomból a Note 7-et

okostelefon, mobiltelefon tömeges kiégett

Töltés közben kiégett okostelefon a Samsungtól.

Példa nélküli lépésre szánta el magát a Samsung

A mobiltelefon gyártás történetében precedens nélküli, hogy egy nagy márka vezető készülékét visszavonják a marketing szakértők. A Samsung lépése nem annyira váratlan, és nem is annyira önszántából lépte meg a gyártó, hiszen az újraszerelt okostelefonok között is volt olyan készülék, amely felgyulladt.

A marketing fiaskó megtépázhatja a teljes cégbirodalmat

Sok marketingszakember véleménye szerint már megkésett a modell teljes kivonása és a negatív hatások a beszállítókon, a komponensgyártókon is éreztetik hatásukat. A Samsung hivatalos közleményben visszavonta az összes eladott készüléket és visszafizette a vételárat, mely marketing szempontból valamit visszaadott a cégnek, hisz a felelősségvállalást bizonyította, azonban a befektetői bizalmat elveszítették és már a bejelentéskor 10 százalékot esett a cég részvényeinek ára.

A készülék visszahívását nehezen vállalta be a Samsung. Az első robbanások és kigyulladások után azt kommunikálták a marketing üzeneteikben, hogy csupán néhány akkumulátor típus esetében történhet katasztrófa. A kedélyek megnyugtatása után azonban egyre több biztonságosnak mondott okostelefon is elfüstölt.

Hogyan cserélnek tömegesen okostelefont?

Mivel a Note 7 milliós nagyságrendben van használatban, ezért nem elég tömeges SMS-t küldeni a tulajdonosoknak, azok nehezen hozzák vissza az esetleg jól működő telefont. A Samsung a marketing kampányon túl ezért hardveres megoldásokat is bevetett. Az új frissítés letöltése után a telefont csak 60 százalékos kapacitásig lehet feltölteni, bizonyos alkalmazások nem működnek, egyes országokban pedig csak egy üzenet jelenik meg a képernyőn, amelyben arra kérik a tulajdonost, hogy vigye vissza a boltba a mobiltelefont. (tovább…)

Share

Mobilinternet szolgáltatás Magyarországon

Mobilinternet okostelefon üzenet

Melyik a legjobb mobilinternet szolgáltatás?

Milyen netet válasszak: 3G, 4G (LTE), HSDP vagy 5G?

Modern világunkban állandó problémát jelent, hogy milyen mobiltelefon szolgáltatót válasszunk, az okostelefonok elterjedésével pedig mindenki azt kutatja, hogy milyen mobilinternet fajtát válasszon, melyik szolgáltató nyújtja a legjobb tarifacsomagot?
A hanghívások és az SMS küldés számára tökéletesen elegendő a GSM hálózat által nyújtott sávszélesség, a legújabb weboldalak letöltésére és az mobil applikációk számára azonban széles sávú internetkapcsolatra van szükség.

Szolgáltatók és virtuális szolgáltatók

Magyarországon több szolgáltató is kínál mobiltelefon és mobilinternet szolgáltatást. Ezeknek egy része közvetlen hozzáférést biztosít, más részük azonban csak virtuális hozzáférést biztosít. A virtuális szolgáltatók nem rendelkeznek saját infrastruktúrával, azaz telepített adótornyokkal, hanem a meglévő szolgáltatók kapacitását vásárolják meg és árusítják tovább saját tarifacsomagban, megtámogatva a megfelelő marketing kampánnyal.

A mobilinternet kapcsolat és hozzáférés egyre fontosabbá válik napjainkban, különösen az online csevegő programok miatt, hiszen egyre többen bonyolítják SMS üzenetváltásaikat is ezen a platformon.

3G, 4G vagy 5G?

A mobilinternet kapcsolat típusait a G-betűvel, vagyis a generáció szó rövidítésével jelöljük. Jelenleg a 3G és a 4G a legelterjedtebb Magyarországon, de már tesztüzemben fut az 5G szolgáltatás is több Európai országban.

A mobilinternet korai szakaszában az előfizetők a CSD kapcsolatot használhatták, manapság ezt nevezik 1G-nek. Ez egy betárcsázós internetkapcsolat volt, melynek adatátviteli sebessége 9,6 kbit/s volt. Legnagyobb hátránya az, hogy leterheli a hálózatot és fennakadásokat okoz a kapcsolatteremtésben.

A GPRS mobilinternet kapcsolat egy komoly előrelépés volt, és még a mai napig használják ezt a formátumot. Csomagkapcsolt megoldása miatt nem terheli túl a hálózatot, hátránya azonban, hogy 53 kbit/s adatátviteli sebességre képes. Ezt a standardot 2,5G-nek is szokták nevezni, ennek továbbfejlesztett, megerősített változata az EDGE, mely 236 kbit/s-os adatátviteli sebességre is képes és 2,75G-nek szokták nevezni.
A harmadik generációs mobilinternet hozzáférés névleges adatátviteli sebessége 384 kbit/s, ami már videohivásokat is lehetővé tesz.

Ennek a generációnak tagjai a HSDPA és a HSPA+ ami már 14,4-21 Mbit/s sebességet is elérhetővé tesz, ezért népszerű és elterjedt a nagyvárosokban és falvakban is egyaránt.

LTE (Long Term Evolution) (4G)

A jelenleg elérhető leggyorsabb mobilinternet hozzáférési lehetőség, mely elméleti adatátviteli sebessége 60 Mbit/s, ami 2 – 3 szorosa az elterjedt vezetékes internet hozzáférésnek.

Gazdaságossága nagyban függ a felhasználók számától, de az alacsonyabb frekvencián történő bevezetése óta rohamosan terjed a kisvárosokban is.

A mobilinternet kiválasztásánál a sebesség / ár arány a döntő. Ha stabil és gyors internetet szeretnénk, természetesen az LTE a jó megoldás, de oda kell figyelnünk arra, hogy nem minden mobil eszköz és okostelefon támogatja ezt a formátumot. A szolgáltatók által kínált optimális csomagok általában HSDPA vagy HSPA+ standartokon nyújtanak internet hozzáférést. A legtöbb okostelefon támogatja ezt az adatátviteli formátumot, tehát lényegében ez a legjobb megoldás.

Mi a teendő, ha nincs szélessávú mobilinternet hozzáférés?

A válasz egész egyszerűen az, hogy semmi. Ha olyan helyen kirándulsz, ahol nincs Wifi és jó esetben elérhető az EDGE mobilinternet, akkor inkább pihenj, és élvezd a kikapcsolódást. Az interneten böngészhető oldalak többsége EDGE adatátvitel mellett rettentően lassan töltődik be, ezért nem lehet élvezhető módon használni ezt a kapcsolattípus.

(tovább…)

Share

Meddig ingyenes a Windows 10 frissítés?

Windows 10 frissítés marketing

Visszaszámlálás a frissítés végéig

Már csak július 29-ig lehet ingyen frissíteni Windows 10-es rendszerre

Nem egészen egy hónappal az ingyenes Windows frissítés beharangozott lezárulása előtt változtatta meg a Microsoft a frissítő applikáció működését. Korábban a rendszer agresszíven terjeszkedett, a 2015-ös bevezetése után eleinte csak választható, később ajánlott, az utóbbi időben pedig fontos frissítésként jelölte magát.

A Windows rendszerek frissítése lassan a meghirdetett célegyenesbe érkezik, a Microsoft is visszavett az agresszív marketing kampányból. A Windows 7 vagy 8 tulajdonosok már le tudják tiltani a rendszer automatikus frissítését.

Sok a kétkedő

A legtöbb felhasználó örül az ingyenes és legális frissítési lehetőségnek és frissíti számítógépe operációs rendszerét. Mások megpróbálnak a sorok között olvasni, és rájönni, hogy vajon mi a célja a Microsoftnak ezzel a frissítési hullámmal, mennyire veszi át az új rendszer a gépek felett a hatalmat, milyen mértékben fogják büntetni a nem jogtiszta szoftverek, filmek vagy zenék használatát.

Meglehetősen gyanús az a bejelentés, mely szerint az ingyenes frissítési időszak végére időzítették (várhatóan augusztus eleje) a következő nagy, alapvető Windows 10-es rendszerfrissítés megjelenését.

A szakértők egy jó része józanságra int, és mindössze azt az egyetlen marketingstratégiát látja a szoftvergyártó akciója mögött, hogy a lehető legtöbb potenciális felhasználót megnyerjék maguknak. Ezek a szakértők úgy vélik, hogy a július 29-i határidő után sem indul nagyszabású hadjárat a kalóz Office felhasználók ellen, csupán a Microsoft saját applikációs boltja pörög majd fel, és az ott eladott alkalmazásokból szeretne a cég nagyobb bevételekhez jutni.

Szakértők egybehangzó véleménye szerint, az ingyenes frissítési idő lejárata után sem fogja drágán adni termékét a Microsoft. Ezt támasztja alá az a tény is, hogy a mai napig nem ismertek a Windows 10 jövőbeni árai, melyet már be kellett volna jelenteni, kevesebb mint egy hónappal az értékesítés megkezdése előtt. (tovább…)

Share

Moduláris telefon és okosdzseki a Google-tól

Moduláris okostelefon marketing ama küldő

A Project ARA a Google-tól

Nem kell jelszó, a Nagy testvér mindent lát

Az okos kütyük piaca folyamatosan fejlődik, ebből szeretne egy nagyobb szeletet kiharapni magának a Google. A jelentős marketingpotenciállal rendelkező cég az okostelefonokban hódító Android rendszeren kívül már a hardvergyártásba is belekóstolt, sőt a viselhető technológiában is tudott újat mutatni.

A Levi’s-szel együttműködve a Google egy olyan farmerdzsekit tesztel, melynek mandzsettájába egy érintésérzékeny részt integráltak. Elsősorban a városi bicikliseket célozzák meg ezzel a termékkel. Az okostelefon a Bluetooth segítségével kapcsolódhat az okosdzsekihez, ami multitouch érintőfelületként működik.

Az idei nyár nagy durranásának a moduláris okostelefont szánja a Google, és megkezdte annak marketing kampányát. A Project Ara telefon azonban az ígéretekkel ellentétben nem korlátlanul variálható. A korábbi elképzelésekkel szemben a memória, a processzor, a tárhely, az akkumulátor, az érzékelők és a kijelző egyetlen, megbonthatatlan blokkot alkotnak. A variálhatóságot a telefon hátoldalán található foglalatok biztosítják. Sajnos épp a processzor és a memória az, amelyet a legtöbb felhasználó szeretne időről időre lecserélni.

A jelenleg ismert elképzelések szerint a hat bővítőhelyre kamerát, ujjlenyomat leolvasót vagy hangszórót helyezhetünk. Valószínűnek tűnik, hogy a Google a későbbiekben további eszközökkel bővíti még a palettát. A marketing reklámok egyelőre a fiatalokra vannak kihegyezve, és azt próbálják bemutatni, hogy milyen klassz, ha 2 vagy 3 hangszórót pakolsz az okostelefonodra, és arról szólhat a zene. Sajnos a saját akkumulátoráról működő Bluetooth-os hangszórók megjelenésével ez a funkció feltehetően nem lesz túl népszerű és kelendő.

A nyár egyik leghangzatosabb híre, hogy a Google felhagy a jelszavak és a pin-kódok használatával. A beléptetés a jövőben egylépcsős lesz, és az eszközök a biometrikus azonosító lehetőségeit fogja használni, illetve viselkedéselemzést vezetnek be. A készülékek figyelembe veszik majd a felhasználó hangmintáját, arcának körvonalait, földrajzi helyzetét, sőt gyaloglásának és gépelésének mintáját is, ezekből dönti el, hogy ki jogosult az eszköz használatára. Az adataink biztonságos kezelése mellett sok kérdést is felvet ez a szolgáltatás, mivel a rendszer folyamatosan, nagy mennyiségű adatot gyűjt a felhasználójáról, mely adatokkal bármikor visszaélhet a cég. (tovább…)

Share

Nem használhatjuk a PayPalt közösségi finanszírozásra

PayPal okostelefon internet fizetés

Mobil fizetési rendszer

Mobiltelefonról, internetről nem fizethetünk biztonságosan a crowdfunding oldalakon

Az online tranzakciók többszintű védelemmel vannak ellátva. Elsősorban az átutalásokat védik a bankok, általában biztonsági SMS-ben küldött kóddal kell igazolnunk, hogy valóban arra illetékes kezdeményezte a tranzakciót. A legtöbb internetes vásárlás esetében a fizetést lebonyolító rendszer pénz-visszafizetési garanciát vállal. Ez a gyakorlatban úgy működik, hogy a fizetés napján levonja az ügyfél számlájáról a tranzakció értékét, de azt nem írja jóvá az eladó, szolgáltató számláján, csak ha a megrendelő jelzi, hogy megérkezett a rendelt áru, vagy megkapta a szolgáltatást. Mivel az ügyfelek egy része nem bajlódik a visszajelzéssel, üzenet küldésével, ezért az elektronikus átutalást végző rendszer az előre meghatározott idő leteltével – amennyiben nem érkezik a vásárlótól panasz – jóváírja az összeget.

Ha a vásárlótól olyan jelzést kapnak, hogy nem érkezett meg az áru, a lebonyolító felveszi a kapcsolatot az eladóval, szolgáltatóval és legrosszabb esetben visszautalja a pénzt a vásárló számlájára. Ezt a biztonsági szolgáltatást szüntette meg a PayPalcrowdfunding oldalak átutalásainál.

Mi az a PayPal?

A PayPal egy elektronikus fizetésközvetítő rendszer, mely segítségével az elektronikus vásárlásokat lehet biztonságosan lebonyolítani. A bank és a bolt közé ékelődik ez a rendszer. A felhasználók, vásárlók a PayPal-on regisztrálva létrehoznak egy elektronikus „pénztárcát”, melyet bankszámlájukról átutalással, közvetlen banki befizetéssel, illetve egyéb módokon feltölthetnek. A web shopban, weboldalakon történő vásárlásnál – ha az adott oldal támogatja a PayPal-t – csak a PayPal-os azonosítónkat kell megadni, nincs szükség bankkártya számra vagy CVV kódra.

A rendszer minden vásárlásnál fizetési késleltetést alkalmaz. Ez azt jelenti, hogy a készpénz lekerül a számlánkról, és azonnal megjelenik a webáruházi profilunkon, de a valós tranzakció csak az árucsere igazolását követően történik meg.

Közösségi finanszírozás

A crowfunding működése

Mi a crowdfunding?

A crowd – közösség, funding – finanszírozás, önkéntes adományozók csoportja, akik valamilyen cél elérése érdekébe pénzt vagy egyéb forrást biztosítanak ígéretes vállalkozások, vállalkozók részére. A közösségi finanszírozás különböző célokkal történhet. Kezdetben valamilyen jótékonysági akció támogatására, vagy politikai kampány finanszírozására indított el ilyen akciókat.

Az utóbbi időben a crowdfundingra alapuló weboldalak jöttek létre, mint például a Kickstarter. Ezek az oldalak egységes platformot biztosítanak a kezdő vállalkozóknak, akik valamilyen jó ötlettel rendelkeznek, aminek a megvalósításához anyagi forrásra lenne szükségük. A Kickstarter oldalán bemutathatják az induló vállalkozást vagy a gyártott árut, és ahhoz támogatókat szerezhetnek. Ha az oldal látogatójának megtetszik valamelyik cég, ötlet vagy áru, különböző értékű csomagokból választhat, vagy ellentételezés kérése nélkül adományozhat. A vállalkozások az adományok mértékétől függően elsőként biztosítják az adományozónak a megrendelt árut, szolgáltatást.

Kickstarter kampányok

Kickstarter fizetés kampány

Sikersztori a közösségi finanszírozás történetéből

Az egyik híres kampányban, még 2011-ben azt vállalták, hogy Szalonnásszappant fognak gyártani. A meghirdetett összeg, amely elérése után a projekt megvalósult 1500 dollár volt. Meglepő módon, ezt az összeget többszörösen is túlszárnyalta a gyűjtés, és a támogatók meg is kapták a támogatási összegtől függően az 1 vagy 3 darabos, díszcsomagolásban érkező szalonnaillatú szappant.

Miért állítja le a PayPal a támogatást?

Az utóbbi időkben kirobbant botrányok miatt volt kénytelen átgondolni stratégiáját az elektronikus fizetési rendszer. A felmérésekből kiderült, hogy az adományozók 9 százaléka nem kapta meg a beígért terméket, és csupán 65% nyilatkozta azt, hogy időben érkezett meg a megrendelés. A cég tehát mostantól nem védi az online átutalásokat a Kickstarter és az IndieGogo esetében sem. Persze ettől függetlenül a szőrös ujjú kabát vagy a szalonnásszappan marketingjének kedvelői ezentúl is támogathatják a hasonló projekteket, csak valamivel nagyobb kockázatot kell vállalniuk. (tovább…)

Share

A mobilszolgáltatók és a Forma-1

SMS kampány tömeges üzenet

Rio Haryanto bejelenti a kampányt

Tömeges SMS-ben gyűjt pénzt egy indonéz versenyző

A Forma-1-es versenyekkel kapcsolatban az SMS küldés csak a közvetítések közben indított játékok kapcsán került szóba. Ezek a szövegüzenetek a közvetítő tv társaság költségvetését gyarapították.

Egy indonéz pilóta, Rio Haryanto elsősorban országa lakosaitól és szurkolóitól kért sms kampányban segítséget. A gyűjtés célja, hogy 4,2 millió eurót szedjen össze, amihez az előzetes számítások szerint 12,4 millió mobilüzenetet kell kapnia. Az akcióban öt mobilszolgáltató cég vesz részt, a szurkolók a „Rio” szócska kíséretében küldhetnek kisebb-nagyobb összegeket eSeMeS-ben.

A Forma-1-es évet a Manor csapata két versenyzővel kezdte meg, azonban Rio Haryanto helye az állami támogatás ellenére bizonytalanná vált, az is kétséges, hogy befejezheti-e az évadot.

A pénzt július közepéig kell összegyűjteni, amire van is esély, hiszen Indonézia lakossága majdnem 250 millió fő. Az üzenetküldő kampányban történő pénzgyűjtést az állam is támogatja, megadva minden segítséget, hogy a pilóta folytathassa a versenyzést.

A mostani eset is rámutat arra, hogy nemcsak a Forma-1-es pilóták népszerűsítésében lehet hatásosan alkalmazni a tömeges SMS küldési kampányt, de a jótékonyságban is fontos szerepe lehet. A marketing akció ellenzői szerint viszont sokkal hasznosabban, jótékony célra is el lehetne költeni az összegyűjteni kívánt több mint 4 millió dollárt.

A mobilszolgáltató cégek által is támogatott nagyobb csapatok: Ferrari, Mercedes, McLaren és az energiaital gyártó cég tulajdonában lévő Red Bull sem kívánta kommentálni a szponzorszerzésnek ezt az új marketing módját.

A mobilmarketing kampány útján történő jótékonykodás nem új dolog a versenyzők számára. 2015-ben Lewis Hamilton világbajnok az overallját ajánlotta fel árverésre egy olyan műsornak, melyben az árverés alatt SMSben továbbított adományokat fogadtak a rászoruló gyermekek részére. (tovább…)

Share

SMS gateway hardver

tömeges sms marketing gateway

SMS küldő gateway rendszer

Miért éri meg a felhőalapú csoportos üzenet küldő szolgáltatást választani?

A mobilmarketingben és e-marketingben járatos szakemberek és PR-osok találkoztak már azzal a dilemmával, hogy érdemes-e a tömeges SMS küldést saját gateway hardverrel megoldani, vagy válasszák a speciális felhő alapú SMS marketing kampányt nyújtó cég szolgáltatásait.

Olcsó hardver

A piacon kapható olcsó hardverek lehetőségei meglehetősen korlátozottak. Általánosságban elmondható, hogy az ilyen megoldás azért nem lehet költséghatékony, mert nehéz olyan mobiltelefon előfizetést találni, amely versenyezhetne az SMS gateway szolgáltatást nyújtó szerverüzemeltetők áraival.

Költségek: szerver beszerzése, üzemeltetési költségek, karbantartási költségek, telefonszámla.

A tömegesen történő szövegüzenet küldést szolgáltatásként nyújtó cégnél ezzel szemben csak a kézbesített üzenetek után számolnak fel díjat, mely a választott konstrukciónak megfelelően a legoptimálisabb az előfizetők számára.

Az esemes gateway hardverek szükség esetén 4 vagy 8 SIM-kártyát is tartalmazhatnak, ezzel jelentősen meggyorsítják az szövegüzenet küldést, de ezzel párhuzamosan a kommunikációs díjak is emelkednek. Az egyik ilyen hardveres lehetőség a Mobigate SG rendszer.

A felhő alapú szolgáltatások előnyei

A Cloud SMS gateway rendszer előnye, hogy rugalmasan konfigurálható erőforrás. A felhasználók szükségeihez igazodó rendszer árai ezért verhetetlenek. A csoportos szövegüzenet küldés rendszer üzemeltetői által kínált fizetési struktúrák alapelve: több eSeMeS – olcsóbb ár.

Az SMS küldő szolgáltatások mellett szól, hogy a cégek által kidolgozott SMS kampányokhoz, személyre szabott ajánlatokat kaphatnak. Nem szükséges havi előfizetést vásárolni, elég az éppen aktuális marketing kampány keretein belül, a szükséges számú üzenetet kifizetni. (tovább…)

Share

Tömeges SMS küldés, mint politikai kampány

Tömeges sms küldés politikai marketing kampány

Internetes politikai marketing.

SMS kampánnyal választást is nyerhetünk

A tömeges SMS küldés segítségével indított kampányok hasznosságára sok példát tudunk felhozni, az egyik alkalmazási terület a választási kampányok lebonyolítása.

A kisebb pártok lehetőségeit behatárolja anyagi forrásaik mértéke. A csoportos szövegüzenet küldés az egyik legoptimálisabb, legolcsóbb marketinges reklámküldési módszer.

Az internetes politikai kampány

A politikai kampányok technikai fejlődésére óriási hatást gyakorolt az internet elterjedése és a web 2.0 megjelenése. A politikusok interaktív módon képesek – ezen módszerek segítségével – eljutni az emberek otthonaiba, és a választópolgárok beleszólhatnak, visszajelzéseket küldhetnek a kampányt indítók részére.

Blogok szerepe a kampányban

A politikusok véleményét operatív módon a blogokból ismerhetjük meg. A választókat érdekelheti, hogy jelöltjük mit gondol a napi eseményekről, hogyan kommentálja azokat, esetleg mit tenne másképpen, ha megnyerné a választásokat. A jó blogposzt az elektronikus kampányok egyik hasznos fegyvere, mely a politikai kampányba is beleilleszkedik.

SEO kampány a politikai kampányban

A politikai propaganda hatásos fegyvere a Keresőoptimalizálás. Az átlagos felhasználók, ha valamilyen politikai kérdés után érdeklődnek, a keresőmotorban csak az első oldalon megjelenő találatok között válogatnak. A propagandát tartalmazó weboldalak keresőben való optimalizálása tehát szavazókat hozhat egy politikai pártnak.

Tömeges SMS kampány

A tömeges jellegű SMS küldés a politikai kampány során azért foglalhat el kiemelt helyet, mert a szöveg elküldése után az üzenet azonnal célba ér, a kampányban elérni kívánt választók azonnal elolvashatják a marketing kampányban megfogalmazott politikai reklámüzeneteket. Az operatív információküldés fontos lehet előre nem látható események kommunikálása során.

A kampány alapkövetelménye

A kampány megtervezését érdemes szakemberekre bízni, azonban elengedhetetlen feltétele a jó reklámkampánynak a megfelelő adatbázis.

Az SMS gateway számára minimálisan szükséges információk:

  • a választó vezeték és keresztneve
  • mobiltelefonszám
  • születési évszám, nap, hónap

(tovább…)

Share

Létezik törhetetlen okostelefon képernyő?

Mi az a Gorilla Glass?

Gorilla Glass 4 kampány marketingje

A törhetetlen okostelefon technológia.

A mobiltelefonok, okostelefonok és tabletek meghibásodásának egyik fő oka a törött képernyő. A tömegesen gyártott készülékek fejlődési iránya a nagyobb méretű kijelzők felé tolódott el, mely értelemszerűen nagyobb sérülési felületet is eredményez. A felületi karcok ellen többé-kevésbé megoldás a védőüveg, védőfólia felhelyezése, de az 1 méteres zuhanásoknál ezek nem érnek semmit.

Az okostelefonok képernyőjét már nem csak az SMS üzenetek olvasására, küldésére használjuk,  hanghívásokat is egyre kevesebbet bonyolítunk, többször használjuk internetes böngészésre, filmnézésre. Életünk központi részévé válik az okostelefon, ott van velünk a munkában, a hálószobában, konyhában, de még a fürdőszobában is. A vízállóság mellett ezért a hatalmas képernyők törésállóságáról is gondoskodni kell. A Samsung és az Apple marketing kampányában fontos helyet foglal el a törhetetlen, karcmentes képernyő.

Gorilla Glass a Corningtól

A törhetetlen és karcmentes üveg valójában törhető és karcolható is, csak a hagyományos okostelefonokban használt képernyőkhöz képest jelent sokkal nagyobb védelmet. A jelenleg használt legjobb védelmet a Corning cég által fejlesztett Gorilla Glass 4-es üveg nyújtja. A Gorilla Glass sem törhetetlen, de nagyjából háromszor erősebb a hagyományos edzett üveghez képest.

Okostelefon display Gorilla Glass

Jól látható a különbség a minőségben.

A Gorilla Glass – egy üvegkészítési technológia, amely során 0,1 milliméteres átlátszó ioncserélt felületet hoznak létre, mely rendelkezik a megfelelő rugalmassággal is. A rugalmasságra azért van szükség, mert a nagy szilárdságú, de merev üvegfelületek hajlamosabbak voltak a törésre, illetve kedvezőtlen módon vezették a készülék belsejébe a fellépő támadóenergiákat.

A Corning cég még az 1959-es években fejlesztette ki a „Chemkor” nevű biztonsági üveget, a „Project Muscle” keretében, de a karcmentes üvegfelületek tömeges gyártására nem volt ipari igény.

2006-ban az Apple vezére kereste fel a céget, hogy az iPhone számára strapabíró képernyőket rendeljen, a korábbi műanyag kijelzők helyett. Az akkori iPhone-ok alumínium-szilikát üveglappal kerültek piacra, melyek ellenállóbbnak bizonyultak a külső behatásokkal szemben.

Az igazi áttörést a 2012-ben bemutatott Gorilla Glass 2 jelentette, mely 20%-kal lett vékonyabb, de strapabírását megőrizte.

A Gorilla Glass 3 2013-ban érkezett és a gyártó számításai szerint a Gorilla Glass 2-höz képest háromszor tartósabb és ellenállóbb volt. Ekkor már minden okostelefon vásárló ezt a technológiát kereste a mobiltelefon piacon.

A jelenleg elérhető Gorilla Glas 4-est 2014. november 20-án mutatták be és a hasonló védelmekhez képest 80%-kal ritkában sérült meg az ilyen kijelzővel szerelt okostelefon.
A karcmentesség és ütésállóság mellett az is a technológia mellett szól, hogy teljes, szilánkos törés esetén is részlegesen működőképes marad a kijelző, és el tudjuk olvasni az életbevágó SMS üzeneteket.

A késsel történő karcolásoknak ugyan ellenáll a Gorilla Glassal szerelt Samsung Galaxy S7-es telefon, de a sarok-, illetve oldalirányból érkező ütések végzetesek lehetnek, ahogyan a videón is láthatjuk.

(tovább…)

Share

Virtuális valóság szemüveg okostelefonhoz

virtuális valóság szemüveg okostelefonhoz

A Samsung vr szemüvege

Hasznos kütyü vagy divatcikk a 3D sisak?

A jövő dermesztő és hátborzongató képét villantotta fel előttünk a Samsung az idei bemutatóján. A legújabb Galaxy S7 mobiltelefon és a hozzá rendszeresített VR szemüveg prezentálásakor lépett a terembe Mark Zuckerberg Facebook-alapító, aki az újságírók között felsétált a színpadra. Normális esetben ezt a váratlan fordulatot meglepett felkiáltások, izgatott suttogás kísérte volna, most azonban a virtuális világban elveszett újságírók észre sem vették őt. A jövőben tehát be kell vezetnünk a virtuális vakság kifejezést, mely valójában nem a legjobb marketing reklám a gyártók számára.

Mi a virtuális szemüveg?

A száz dollárba kerülő eszköz mindössze egy lencserendszerrel ellátott okostelefon-tartó fejpánt. A VR szemüveg egy passzív eszköz, amely alsó részében rögzíthető a mobiltelefon. A két lencse segítségével igazíthatjuk a telefon osztott képernyőjén megjelenő képet a szemünkhöz. A legtöbb virtuális 3D szemüveget úgy fejlesztették ki, hogy a lencsék mozgatásával a gyengén látók is megtalálhatják a megfelelő beállítást.

Zuckerberg Samsung okostelefon

Virtuális vakság: Zuckerberget senki sem látja.

Applikáció nélkül nem ér semmit

Természetesen a szemüvegben lévő okostelefonra telepíteni kell a megfelelő programot, amely a 3D virtuális élményt előállítja. Alapesetben a Google Térkép programjában a Google Street View rendelkezik ilyen funkcióval. Az okostelefon beépített giroszkópjának és tájolójának segítségével 360 fokban virtuálisan körülnézhetünk a világ bármely pontján.
A játékokban és filmnézés közben tapasztalható 3D élményen túl azonban nem teljesen világos, hogy mire lehet hosszabb távon használni az eszközt. Annyi biztos, hogy a Samsung óriási marketing reklámhadjáratot indított a vr szemüveg népszerűsítése érdekében. A Samsung Galaxy S7 okostelefon előrendelői például ingyen juthattak hozzá, a továbbiakban pedig árengedményeket kapnak a szemüveg vásárlói.

A 3D tévék lassú terjedéséből kiindulva úgy tippeljük, hogy ez a kütyü sem fog „világuralomra” törni. Sokan a virtuális konferenciák lebonyolításában látták a potenciális használhatóságot, de mivel a telefon kamerája a szemüveg sötétjébe van zárva, ezért a videokonferencia, mint lehetőség, fel sem merülhet.

Várjuk az újabb Appokat, melyek okosan kihasználják a 3D virtuális valóság szemüveget. (tovább…)

Share
Mobil hírek - Tömeges SMS küldés - kampány © 2016 Frontier Theme
Gombok újra
Gombok félre