Mobil hírek - Tömeges SMS küldés - kampány

Újdonságok, érdekességek a mobiltelefonos kommunikáció és az internet technológia világából. GSM - SMS - IT - Online marketing - Fejlesztések

Kivonják a forgalomból a Note 7-et

okostelefon, mobiltelefon tömeges kiégett

Töltés közben kiégett okostelefon a Samsungtól.

Példa nélküli lépésre szánta el magát a Samsung

A mobiltelefon gyártás történetében precedens nélküli, hogy egy nagy márka vezető készülékét visszavonják a marketing szakértők. A Samsung lépése nem annyira váratlan, és nem is annyira önszántából lépte meg a gyártó, hiszen az újraszerelt okostelefonok között is volt olyan készülék, amely felgyulladt.

A marketing fiaskó megtépázhatja a teljes cégbirodalmat

Sok marketingszakember véleménye szerint már megkésett a modell teljes kivonása és a negatív hatások a beszállítókon, a komponensgyártókon is éreztetik hatásukat. A Samsung hivatalos közleményben visszavonta az összes eladott készüléket és visszafizette a vételárat, mely marketing szempontból valamit visszaadott a cégnek, hisz a felelősségvállalást bizonyította, azonban a befektetői bizalmat elveszítették és már a bejelentéskor 10 százalékot esett a cég részvényeinek ára.

A készülék visszahívását nehezen vállalta be a Samsung. Az első robbanások és kigyulladások után azt kommunikálták a marketing üzeneteikben, hogy csupán néhány akkumulátor típus esetében történhet katasztrófa. A kedélyek megnyugtatása után azonban egyre több biztonságosnak mondott okostelefon is elfüstölt.

Hogyan cserélnek tömegesen okostelefont?

Mivel a Note 7 milliós nagyságrendben van használatban, ezért nem elég tömeges SMS-t küldeni a tulajdonosoknak, azok nehezen hozzák vissza az esetleg jól működő telefont. A Samsung a marketing kampányon túl ezért hardveres megoldásokat is bevetett. Az új frissítés letöltése után a telefont csak 60 százalékos kapacitásig lehet feltölteni, bizonyos alkalmazások nem működnek, egyes országokban pedig csak egy üzenet jelenik meg a képernyőn, amelyben arra kérik a tulajdonost, hogy vigye vissza a boltba a mobiltelefont. (tovább…)

Mobilinternet szolgáltatás Magyarországon

Mobilinternet okostelefon üzenet

Melyik a legjobb mobilinternet szolgáltatás?

Milyen netet válasszak: 3G, 4G (LTE), HSDP vagy 5G?

Modern világunkban állandó problémát jelent, hogy milyen mobiltelefon szolgáltatót válasszunk, az okostelefonok elterjedésével pedig mindenki azt kutatja, hogy milyen mobilinternet fajtát válasszon, melyik szolgáltató nyújtja a legjobb tarifacsomagot?
A hanghívások és az SMS küldés számára tökéletesen elegendő a GSM hálózat által nyújtott sávszélesség, a legújabb weboldalak letöltésére és az mobil applikációk számára azonban széles sávú internetkapcsolatra van szükség.

Szolgáltatók és virtuális szolgáltatók

Magyarországon több szolgáltató is kínál mobiltelefon és mobilinternet szolgáltatást. Ezeknek egy része közvetlen hozzáférést biztosít, más részük azonban csak virtuális hozzáférést biztosít. A virtuális szolgáltatók nem rendelkeznek saját infrastruktúrával, azaz telepített adótornyokkal, hanem a meglévő szolgáltatók kapacitását vásárolják meg és árusítják tovább saját tarifacsomagban, megtámogatva a megfelelő marketing kampánnyal.

A mobilinternet kapcsolat és hozzáférés egyre fontosabbá válik napjainkban, különösen az online csevegő programok miatt, hiszen egyre többen bonyolítják SMS üzenetváltásaikat is ezen a platformon.

3G, 4G vagy 5G?

A mobilinternet kapcsolat típusait a G-betűvel, vagyis a generáció szó rövidítésével jelöljük. Jelenleg a 3G és a 4G a legelterjedtebb Magyarországon, de már tesztüzemben fut az 5G szolgáltatás is több Európai országban.

A mobilinternet korai szakaszában az előfizetők a CSD kapcsolatot használhatták, manapság ezt nevezik 1G-nek. Ez egy betárcsázós internetkapcsolat volt, melynek adatátviteli sebessége 9,6 kbit/s volt. Legnagyobb hátránya az, hogy leterheli a hálózatot és fennakadásokat okoz a kapcsolatteremtésben.

A GPRS mobilinternet kapcsolat egy komoly előrelépés volt, és még a mai napig használják ezt a formátumot. Csomagkapcsolt megoldása miatt nem terheli túl a hálózatot, hátránya azonban, hogy 53 kbit/s adatátviteli sebességre képes. Ezt a standardot 2,5G-nek is szokták nevezni, ennek továbbfejlesztett, megerősített változata az EDGE, mely 236 kbit/s-os adatátviteli sebességre is képes és 2,75G-nek szokták nevezni.
A harmadik generációs mobilinternet hozzáférés névleges adatátviteli sebessége 384 kbit/s, ami már videohivásokat is lehetővé tesz.

Ennek a generációnak tagjai a HSDPA és a HSPA+ ami már 14,4-21 Mbit/s sebességet is elérhetővé tesz, ezért népszerű és elterjedt a nagyvárosokban és falvakban is egyaránt.

LTE (Long Term Evolution) (4G)

A jelenleg elérhető leggyorsabb mobilinternet hozzáférési lehetőség, mely elméleti adatátviteli sebessége 60 Mbit/s, ami 2 – 3 szorosa az elterjedt vezetékes internet hozzáférésnek.

Gazdaságossága nagyban függ a felhasználók számától, de az alacsonyabb frekvencián történő bevezetése óta rohamosan terjed a kisvárosokban is.

A mobilinternet kiválasztásánál a sebesség / ár arány a döntő. Ha stabil és gyors internetet szeretnénk, természetesen az LTE a jó megoldás, de oda kell figyelnünk arra, hogy nem minden mobil eszköz és okostelefon támogatja ezt a formátumot. A szolgáltatók által kínált optimális csomagok általában HSDPA vagy HSPA+ standartokon nyújtanak internet hozzáférést. A legtöbb okostelefon támogatja ezt az adatátviteli formátumot, tehát lényegében ez a legjobb megoldás.

Mi a teendő, ha nincs szélessávú mobilinternet hozzáférés?

A válasz egész egyszerűen az, hogy semmi. Ha olyan helyen kirándulsz, ahol nincs Wifi és jó esetben elérhető az EDGE mobilinternet, akkor inkább pihenj, és élvezd a kikapcsolódást. Az interneten böngészhető oldalak többsége EDGE adatátvitel mellett rettentően lassan töltődik be, ezért nem lehet élvezhető módon használni ezt a kapcsolattípus.

(tovább…)

Alakítsd át festményekké fotóidat a Prisma-val

E roppantul népszerűvé vált fotó alkalmazás mellett az Instagram szűrői hirtelen eltörpülnek. Régen az emberek még úgy vélték, egy festő bonyolult munkáját képtelenség reprodukálni – ez a meggyőződés már a múlté, ugyanis a Prisma-val bárki egy Picasso-t vagy van Gogh-ot tudhat a zsebében. Elég kiválasztanod egy fotót a telefonodról és máris elkezd “festeni”.

prisma: fotós alkalmazás okostelefonraA Prisma filteres fotó alkalmazásként működik, de itt nem csak egyszerű szűrőkről beszélhetünk. Az alkalmazás neurális hálózatokat és mesterséges intelligenciát használ a képek elemzésekor, így egy bonyolult dizájnt eredményez, mely nem hasonlítható az eddig megszokott alkalmazások működési elvéhez. Lényegében úgy tűnik, mintha a Prisma egyensúlyt teremtene a felhasználóbarát felületű Instagram és a Google Deep Dream algoritmusai között. (Utóbbi kipróbálható a Dreamify app-el.)

A neurális hálózatok és mesterséges intelligencia kombinációjának használatával látványos végeredményre számíthatunk. Nem egyszerűen csak egy filtert alkalmaz a képen, hanem átfutja az adatokat a megfelelő stílus elérése érdekében. Rendkívül addiktív a szűrőkkel való játszadozás és ezek alkalmazása kedvenc képeinken.
Az alkalmazás mellé minimalista interfész társul és meglehetősen könnyen használható. Ha már feltöltöttük, nincs más dolgunk, mint képet készíteni a mobiltelefonra beépített kamerával, vagy egy már meglévő kép kiválasztása a készülékről. Ezek után a különböző művészeti stílusokat képviselő ikonok tűnnek fel, amivé a fényképeinket alakíthatjuk.

A kívánt stílus megérintésével (33 közül lehet választani: gótikus, mozaik stb.) az eredmény pillanatokon belül megjelenik a képernyőn. Ujjunk jobbra vagy balra csúsztatásával beállíthatjuk a megjelenés intenzitását, 0%-tól 100%-ig.
A Prisma elterjedésével néhányan arra panaszkodtak, hogy az alkalmazás elvonja a figyelmet a valódi művészekről, akik kézzel alkotják meg műveiket, nem okostelefonnal másodperceken belül. A gyártók szerint az emberek vágynak arra, hogy kreatív dolgokat alkossanak, ez az alkalmazás pedig lehetővé teszi számukra a kísérletezést.

(tovább…)

GoPro kamerák nyaraláshoz

GoPro kamera fényképezőgép

Víz alatt ideális a GoPro

Hogy élmény maradjon a kikapcsolódás

Egy GoPro kamerát venni nem olcsó dolog, de amatőrök is remek felvételeket készíthetnek vele a hétvégi pihenés, nyaralás, vagy sportolás alkalmával. A kamera rögzítési módja, helye és a felhasználás helyszíne rendkívül változatos lehet.

A mindennapi életben használva biztonságosabbá válhat a városi kerékpározás, az automata fényképkészítés funkciónak köszönhetően pedig a túrázás minden pillanatát könnyedén megörökíthetjük.

Ezeknél az eszközöknél már alapvető dolog a vízállóság és a wifi kapcsolat az okostelefonnal. Fantasztikus élmény, amikor az autó tetejére rögzített kamera felvételét livetime nézhetjük az okostelefon képernyőjén, ehhez olyan okostelefonos applikációkat készítettek, melyek lehetővé teszik, az azonnali, élő internetes közvetítést is. Sajnos ezeknek az eszközöknek is az akkumulátor az akhillesz-sarkuk. A folyamatos felvétel készítés és a kapcsolat a mobiltelefonnal, nagyon gyorsan lemerítheti az eszközt.

A GoPro tökéletlenségei

A kamerát az autó tetejére tapadókorongokkal is rögzíthetjük, elméletileg 24 órán keresztül ott tartja az eszközt, mindenki döntse el, hogy ott meri-e hagyni. Ha rossz időjárási körülmények között próbáljuk ki a kamerát, már egy néhány kilométeres út után is annyira összekoszolódik a lencse, hogy élvezhetetlen lesz a képminőség. A verőfényes nyári napokon a bogaraktól és egyéb röpködő szeméttől kell rendszeresen megtisztítani, tehát a kamera helye az autóban van, bármennyire is szeretnénk extrémek lenni.

A GoPro kamerák előnye leginkább a víz alatti felvételeknél mutatkozik meg. Tengeri nyaralásnál csodálatos és egyedülálló képeket készíthetünk.

Hasznos kiegészítő lehet a kamerához a szelfibot, amely segítségével bárhol jó minőségű képeket tudunk készíteni, amelyeken nem csak a környezet, de mi is rajta lehetünk.

Sajnos részletes információkat nem találtunk a Magyarországi GoPro kamerákról, mivel a hivatalos forgalmazó weboldala nem elérhető, illetve feltöltés alatt van. (tovább…)

Vegyen a családnak „buta” mobiltelefont

Okostelefon SMS mobil

Hagyományos mobiltelefonok

Az egyszerűbb mobil életet is menthet

Az okostelefonok megjelenése óta eltelt időben a mobiltelefon funkciója megváltozott a emberek számára. A digitális generáció tagjai már mindenhova magukkal viszik az okostelefont, az életük szerves részévé vált, többek között ezért is alkalmas a marketingben való felhasználásra. Az okostelefont az idő nagy részében mint mobil személyi számítógépet használja a legtöbb ember, emellett a kommunikációs csatornákból is az e-mail-t, a Facebook-ot és a különböző messengereket használják. A hanghívások még mindig jelentőséggel bírnak, de a kezdeti időszakhoz képest drámaian lecsökkent a számuk.

Miért kell egy butatelefon?

Az okostelefonok többségében egy komplett számítógép található, általában 2-4 magos processzorral, wifi és mobil internet hozzáféréssel, GPS érzékelővel. Ha ezt mind egyszerre használja a tulajdonosa, például a Pokémon Go játék közben, akkor nagyon hamar lemerül a telefon, és naponta, de általában 2-3 naponta tölteni kell az okostelefont.

A butatelefonok ezzel szemben egy hétig vagy akár egy hónapig is működnek egy feltöltéssel. Az idősek számára szánt nagygombos változat  és a gyermekeknek szánt színes telefonok csak a legfontosabb funkciókat tudják: telefonhívás és SMS küldés.
Vészhelyzetben vagy áramkimaradás esetén az okostelefonok néhány órán belül lemerülhetnek, és kommunikáció nélkül a XXI. században már nem érezzük magunkat komfortosan. A butatelefonok ilyenkor is a rendelkezésünkre állhatnak, hogy az alapvető kommunikációban segítsenek minket.

Milyen butatelefont érdemes venni?

Az index.hu cikkében a Nokia 215-öt ajánlják, amelynek a kijelzője akkora, mint egy átlagos okosóráé. Az akkuja viszont sokkal tovább bírja, készenléti módban akár négy hétig is kitart, és majdnem egy teljes napon át telefonálhatunk vele. A kamerája 0,3 megapixeles felbontású, szörnyű tréfa csak. A mobiltelefon lejátssza az mp3-at és a tárhelye microSD kártyával bővíthető.

Mindez 11 ezer forintba kerül, vagyis a Nokia 215 olcsóbb, mint a telefonhoz passzoló, korlátlan telefonálást kínáló díjcsomagok. (tovább…)

Elképesztő sebezhetőség az okostelefonokban

okostelefon, hang vírus

Hangfelismeréssel üzennek a telefonnak

Veszélyben lehet a mobiltelefonja

Az okostelefonok megjelenése és terjedése sok új problémát is felvet az érzékelhető előnyök mellett. A legtöbb felhasználó okostelefonja a nap 24 órájában online van és több felhasználói fiókba is bejelentkezik. Az online bejelentkezések és hozzáférések mellett az SMS üzenetek és a jegyzetek is tartalmazhatnak érzékeny információkat, sokan a pin kódjukat is itt tárolják.

A mobiltelefonok manapság autonóm személyi számítógépek, nemcsak kommunikációs eszközök. A hackerek és rosszindulatú szoftver gyártók a mobiltelefonokra is szakosodtak. Az okostelefonok sebezhetőségét kihasználva egyetlen eszköz akár évi háromszázezer dollár reklámbevételt hozhat a vírusprogram létrehozójának. A hamis reklámbevételek mellett az okostelefonokból megszerzett adatokat és információkat is értékesíthetik.

Hanggal is megfertőzhetik a telefonodat

Amerikai kutatók most olyan fantasztikus felismeréssel álltak elő, amely ugyan mindenki számára eddig is nyilvánvaló volt, de nem feltételezték a valós veszélyt. A kutatók Youtube videók felhasználásával utasításokat adtak az Androidos és iPhone rendszerű telefonoknak, és a videóban elrejtett hangparancsok segítségével rávették az okostelefont, hogy megnyissa a vírussal fertőzött weboldalt.

A kutatások szerint a gépi hang messze a telefontól is aktiválni tudta az Android „Ok, Google” parancsát, ezután szinte bármilyen parancsot végrehajthatnak a készülékek.
A vírus működéséhez több tényezőnek is meg kell valósulnia. Be kell kapcsolni a telefon hangfelismerő rendszerét, ha ezt manuálisan kikapcsoljuk, nincs veszélyben az okostelefon.

A videóban a kiadott parancsokat háttérzajokkal tompították, mégis működtek. Természetesen a figyelmes felhasználók könnyen meghallhatják a gépi hangok parancsait, de nem biztos, hogy a gyanútlan felhasználók jelentőséget tulajdonítanak neki.

(tovább…)

Meddig ingyenes a Windows 10 frissítés?

Windows 10 frissítés marketing

Visszaszámlálás a frissítés végéig

Már csak július 29-ig lehet ingyen frissíteni Windows 10-es rendszerre

Nem egészen egy hónappal az ingyenes Windows frissítés beharangozott lezárulása előtt változtatta meg a Microsoft a frissítő applikáció működését. Korábban a rendszer agresszíven terjeszkedett, a 2015-ös bevezetése után eleinte csak választható, később ajánlott, az utóbbi időben pedig fontos frissítésként jelölte magát.

A Windows rendszerek frissítése lassan a meghirdetett célegyenesbe érkezik, a Microsoft is visszavett az agresszív marketing kampányból. A Windows 7 vagy 8 tulajdonosok már le tudják tiltani a rendszer automatikus frissítését.

Sok a kétkedő

A legtöbb felhasználó örül az ingyenes és legális frissítési lehetőségnek és frissíti számítógépe operációs rendszerét. Mások megpróbálnak a sorok között olvasni, és rájönni, hogy vajon mi a célja a Microsoftnak ezzel a frissítési hullámmal, mennyire veszi át az új rendszer a gépek felett a hatalmat, milyen mértékben fogják büntetni a nem jogtiszta szoftverek, filmek vagy zenék használatát.

Meglehetősen gyanús az a bejelentés, mely szerint az ingyenes frissítési időszak végére időzítették (várhatóan augusztus eleje) a következő nagy, alapvető Windows 10-es rendszerfrissítés megjelenését.

A szakértők egy jó része józanságra int, és mindössze azt az egyetlen marketingstratégiát látja a szoftvergyártó akciója mögött, hogy a lehető legtöbb potenciális felhasználót megnyerjék maguknak. Ezek a szakértők úgy vélik, hogy a július 29-i határidő után sem indul nagyszabású hadjárat a kalóz Office felhasználók ellen, csupán a Microsoft saját applikációs boltja pörög majd fel, és az ott eladott alkalmazásokból szeretne a cég nagyobb bevételekhez jutni.

Szakértők egybehangzó véleménye szerint, az ingyenes frissítési idő lejárata után sem fogja drágán adni termékét a Microsoft. Ezt támasztja alá az a tény is, hogy a mai napig nem ismertek a Windows 10 jövőbeni árai, melyet már be kellett volna jelenteni, kevesebb mint egy hónappal az értékesítés megkezdése előtt. (tovább…)

Biztonságos a Messengerrel SMS-t küldeni?

SMS küldés Facebook Messenger

SMS beállítása a Messengerben

Sakk, kosárlabda és SMS küldés a Facebook Messengerrel

A Facebook Messenger szeretné elhódítani az azonnali üzenetküldés mellett az SMS küldés funkciót is. A cég már korábban bevezette azt a korlátozást, hogy az okostelefonok böngészőjéből nem lehet üzeneteket küldeni ismerőseinknek, ehhez le kell tölteni a Facebook Messenger applikációt. Az új funkció lényegében annyit jelent, hogy a program hozzáférhet az okostelefon SMS küldő rendszeréhez, és onnan kiolvashatja, illetve küldhet azon keresztül SMS üzeneteket.

Az SMS küldés továbbra is az Android rendszer szerves része marad, a közösségi oldal által készített program csupán felhasználja annak adatait.

Biztonságos a rendszer?

A Facebook egyértelművé tette, hogy míg a Messengerrel küldött üzeneteket a cég szerverein is tárolják, addig az esemesek a telefonban maradnak, semmilyen formában nem kerülnek fel az internetre. Tehát nyugodtan használhatjuk szövegüzenet küldésre a Messengert, ha nem zavar minket, hogy a bejövő üzenetek fiókot a rendszer egyelőre nem képes összerendezni, ezért személyenként egy Facebook üzenetes és egy SMS üzenetes kontaktot is látunk.

Játékok a Messengerben

Kevesen tudják, hogy az új funkciókkal bővülő Facebook Messengerben játékok is el vannak rejtve. Találunk benne egy interaktív sakkot és egy egyszemélyes kosárlabda játékot.

A kosárlabda játék előhívása nem bonyolult dolog. Elegendő egy kosárlabda piktogramot (hangulatjelet) küldeni valamelyik ismerősünknek, ezután megérintjük a képet és azonnal bekapcsol a játék. A kosárlabdát egy ujjmozdulattal kell kosárra dobni, a játék addig tart, amíg nem hibázunk.

Sakk a Messengerben

A programozók egy meglehetősen egyszerű interaktív sakkjátékot is elrejtettek a rendszerben. Bármikor bármelyik ismerősünkkel sakkozhatunk, csak annyi a dolgunk, hogy a sakkpartnernek elküldjük a @fbchess play üzenetet és már meg is jelenik a tábla.
A játékot kezdeményező van fehérrel, maga a játékmenet csak utasításokkal irányítható. A lépés a következőképpen történik. A @fbchess play üzenet után szóköz és nagybetűvel jelöljük a bábuk nevét, majd szóköz nélkül kisbetűvel a lépés helyét. Például: gyalog e2 az a Facebookon @fbchess play Pe4.

A játékban a figurák jelölésére angol nevük kezdőbetűjét használják:

Facebook üzenet küldő sakk

Sakkozz a Messengerben

P = gyalog
R = bástya
N = huszár
B = futó
Q = vezér/királynő
K = király
Jó játékot vagy SMS-ezést. (tovább…)

Moduláris telefon és okosdzseki a Google-tól

Moduláris okostelefon marketing ama küldő

A Project ARA a Google-tól

Nem kell jelszó, a Nagy testvér mindent lát

Az okos kütyük piaca folyamatosan fejlődik, ebből szeretne egy nagyobb szeletet kiharapni magának a Google. A jelentős marketingpotenciállal rendelkező cég az okostelefonokban hódító Android rendszeren kívül már a hardvergyártásba is belekóstolt, sőt a viselhető technológiában is tudott újat mutatni.

A Levi’s-szel együttműködve a Google egy olyan farmerdzsekit tesztel, melynek mandzsettájába egy érintésérzékeny részt integráltak. Elsősorban a városi bicikliseket célozzák meg ezzel a termékkel. Az okostelefon a Bluetooth segítségével kapcsolódhat az okosdzsekihez, ami multitouch érintőfelületként működik.

Az idei nyár nagy durranásának a moduláris okostelefont szánja a Google, és megkezdte annak marketing kampányát. A Project Ara telefon azonban az ígéretekkel ellentétben nem korlátlanul variálható. A korábbi elképzelésekkel szemben a memória, a processzor, a tárhely, az akkumulátor, az érzékelők és a kijelző egyetlen, megbonthatatlan blokkot alkotnak. A variálhatóságot a telefon hátoldalán található foglalatok biztosítják. Sajnos épp a processzor és a memória az, amelyet a legtöbb felhasználó szeretne időről időre lecserélni.

A jelenleg ismert elképzelések szerint a hat bővítőhelyre kamerát, ujjlenyomat leolvasót vagy hangszórót helyezhetünk. Valószínűnek tűnik, hogy a Google a későbbiekben további eszközökkel bővíti még a palettát. A marketing reklámok egyelőre a fiatalokra vannak kihegyezve, és azt próbálják bemutatni, hogy milyen klassz, ha 2 vagy 3 hangszórót pakolsz az okostelefonodra, és arról szólhat a zene. Sajnos a saját akkumulátoráról működő Bluetooth-os hangszórók megjelenésével ez a funkció feltehetően nem lesz túl népszerű és kelendő.

A nyár egyik leghangzatosabb híre, hogy a Google felhagy a jelszavak és a pin-kódok használatával. A beléptetés a jövőben egylépcsős lesz, és az eszközök a biometrikus azonosító lehetőségeit fogja használni, illetve viselkedéselemzést vezetnek be. A készülékek figyelembe veszik majd a felhasználó hangmintáját, arcának körvonalait, földrajzi helyzetét, sőt gyaloglásának és gépelésének mintáját is, ezekből dönti el, hogy ki jogosult az eszköz használatára. Az adataink biztonságos kezelése mellett sok kérdést is felvet ez a szolgáltatás, mivel a rendszer folyamatosan, nagy mennyiségű adatot gyűjt a felhasználójáról, mely adatokkal bármikor visszaélhet a cég. (tovább…)

Fitnesz-karkötő + okostelefon

okoskarkötő marketing

A Samsung fitnesz-karkötője

Menő divatcikk vagy hasznos kütyü?

Az okostelefonok elterjedésével egy olyan eszköz került a birtokunkba, mely a nap 24 órájában mellettünk van, és folyamatosan be van kapcsolva. Az adatgyűjtés és feldolgozás akár online is megvalósítható, már csak az a kérdés, hogy milyen célokra használjuk a lehetőségeket.

A 21. század egyik nagy problémája a túlsúly, az elhízás. A testmozgás új formája a fitness, mely nemcsak egészséges, de nagyon divatos is lett. A fogyni vágyók bármennyi pénzt áldoznának a zsírégetés oltárán, ezért megvásárolnak minden olyan kütyüt, ami segíthet a kalóriaégetésben. Megnyugtató érzés, ha legalább annyit tettünk, hogy megvásároltuk a fogyást segítő okos kütyüt.

A rendszeres testmozgást segítő kiegészítő az okoskarkötő vagy fitnesz-karkötő. Eredetileg lépésszámlálót építettek ezekbe a kis kütyükbe, de manapság minimális elvárás a pulzusmérő és az okostelefonos kapcsolat.

Samsung Gear Fit2

A dél-koreai gyártó legújabb fejlesztése már nemcsak az alap lépésszámlálót tartalmazza, de egy olyan bio-processzort fejlesztetek ki, mely testzsírt és vázizomzat tömeget is mér. Az új fitnesz eszközbe beépítették a GPS vevőt is, mely pontosabb útvonal-meghatározást tesz lehetővé. 1.84 colos Super AMOLED panellel ellátott, hajlított kijelzőt kapott a karkötő, és 4 gigabájt memóriát. Természetesen az egész burkolat vízálló.

Az app a lényeg

Az okoskarkötők alapvetően csak adatgyűjtő eszközök, az okostelefonnal együtt használhatóak fitnesz célokra. A legtöbb ilyen eszköz Bluetooth-on keresztül tartja a kapcsolatot, ezért lényeges, hogy az új 4.0-ás energiatakarékos szabványt használják. Android és iOS rendszereket egyaránt támogatják. Az adatok feldolgozását a mobilos applikáció végzi. Az egyik legismertebb ilyen Google Market-ből letölthető program az S Health. Ez az alkalmazás személyi edzőként funkcionálhat: méri az egész napos aktivitásunkat, különbséget tud tenni a különböző sportok között és nyilvántartja az elfogyasztott és elégetett kalóriamennyiség közötti különbséget.

Fitnesz-karkötő vagy okosóra?

Jogosan merül fel a kérdés, hogy miben különbözik egymástól a két eszköz. Külső szemlélőként azt tudom mondani, hogy egyelőre a korai tenyérgépek, palmtopok fázisában van ez a technológia. A legtöbb okosóra tudja azt, amit tud egy fitneszkarkötő, és a karkötő nem annyival olcsóbb, hogy külön eszközként legyen értelme megvásárolni. A legvalószínűbb, hogy a közeljövőben az okostelefon és a fitnesz-karkötő egyetlen készülék lesz, ahogyan a tenyérgépek és a mobiltelefonok házasságából kialakult az okostelefon. (tovább…)

Mobil hírek - Tömeges SMS küldés - kampány © 2016 Frontier Theme
Gombok újra
Gombok félre