Mobil hírek - Tömeges SMS küldés - kampány

Újdonságok, érdekességek a mobiltelefonos kommunikáció és az internet technológia világából. GSM - SMS - IT - Online marketing - Fejlesztések

kampány

Nem használhatjuk a PayPalt közösségi finanszírozásra

PayPal okostelefon internet fizetés

Mobil fizetési rendszer

Mobiltelefonról, internetről nem fizethetünk biztonságosan a crowdfunding oldalakon

Az online tranzakciók többszintű védelemmel vannak ellátva. Elsősorban az átutalásokat védik a bankok, általában biztonsági SMS-ben küldött kóddal kell igazolnunk, hogy valóban arra illetékes kezdeményezte a tranzakciót. A legtöbb internetes vásárlás esetében a fizetést lebonyolító rendszer pénz-visszafizetési garanciát vállal. Ez a gyakorlatban úgy működik, hogy a fizetés napján levonja az ügyfél számlájáról a tranzakció értékét, de azt nem írja jóvá az eladó, szolgáltató számláján, csak ha a megrendelő jelzi, hogy megérkezett a rendelt áru, vagy megkapta a szolgáltatást. Mivel az ügyfelek egy része nem bajlódik a visszajelzéssel, üzenet küldésével, ezért az elektronikus átutalást végző rendszer az előre meghatározott idő leteltével – amennyiben nem érkezik a vásárlótól panasz – jóváírja az összeget.

Ha a vásárlótól olyan jelzést kapnak, hogy nem érkezett meg az áru, a lebonyolító felveszi a kapcsolatot az eladóval, szolgáltatóval és legrosszabb esetben visszautalja a pénzt a vásárló számlájára. Ezt a biztonsági szolgáltatást szüntette meg a PayPalcrowdfunding oldalak átutalásainál.

Mi az a PayPal?

A PayPal egy elektronikus fizetésközvetítő rendszer, mely segítségével az elektronikus vásárlásokat lehet biztonságosan lebonyolítani. A bank és a bolt közé ékelődik ez a rendszer. A felhasználók, vásárlók a PayPal-on regisztrálva létrehoznak egy elektronikus „pénztárcát”, melyet bankszámlájukról átutalással, közvetlen banki befizetéssel, illetve egyéb módokon feltölthetnek. A web shopban, weboldalakon történő vásárlásnál – ha az adott oldal támogatja a PayPal-t – csak a PayPal-os azonosítónkat kell megadni, nincs szükség bankkártya számra vagy CVV kódra.

A rendszer minden vásárlásnál fizetési késleltetést alkalmaz. Ez azt jelenti, hogy a készpénz lekerül a számlánkról, és azonnal megjelenik a webáruházi profilunkon, de a valós tranzakció csak az árucsere igazolását követően történik meg.

Közösségi finanszírozás

A crowfunding működése

Mi a crowdfunding?

A crowd – közösség, funding – finanszírozás, önkéntes adományozók csoportja, akik valamilyen cél elérése érdekébe pénzt vagy egyéb forrást biztosítanak ígéretes vállalkozások, vállalkozók részére. A közösségi finanszírozás különböző célokkal történhet. Kezdetben valamilyen jótékonysági akció támogatására, vagy politikai kampány finanszírozására indított el ilyen akciókat.

Az utóbbi időben a crowdfundingra alapuló weboldalak jöttek létre, mint például a Kickstarter. Ezek az oldalak egységes platformot biztosítanak a kezdő vállalkozóknak, akik valamilyen jó ötlettel rendelkeznek, aminek a megvalósításához anyagi forrásra lenne szükségük. A Kickstarter oldalán bemutathatják az induló vállalkozást vagy a gyártott árut, és ahhoz támogatókat szerezhetnek. Ha az oldal látogatójának megtetszik valamelyik cég, ötlet vagy áru, különböző értékű csomagokból választhat, vagy ellentételezés kérése nélkül adományozhat. A vállalkozások az adományok mértékétől függően elsőként biztosítják az adományozónak a megrendelt árut, szolgáltatást.

Kickstarter kampányok

Kickstarter fizetés kampány

Sikersztori a közösségi finanszírozás történetéből

Az egyik híres kampányban, még 2011-ben azt vállalták, hogy Szalonnásszappant fognak gyártani. A meghirdetett összeg, amely elérése után a projekt megvalósult 1500 dollár volt. Meglepő módon, ezt az összeget többszörösen is túlszárnyalta a gyűjtés, és a támogatók meg is kapták a támogatási összegtől függően az 1 vagy 3 darabos, díszcsomagolásban érkező szalonnaillatú szappant.

Miért állítja le a PayPal a támogatást?

Az utóbbi időkben kirobbant botrányok miatt volt kénytelen átgondolni stratégiáját az elektronikus fizetési rendszer. A felmérésekből kiderült, hogy az adományozók 9 százaléka nem kapta meg a beígért terméket, és csupán 65% nyilatkozta azt, hogy időben érkezett meg a megrendelés. A cég tehát mostantól nem védi az online átutalásokat a Kickstarter és az IndieGogo esetében sem. Persze ettől függetlenül a szőrös ujjú kabát vagy a szalonnásszappan marketingjének kedvelői ezentúl is támogathatják a hasonló projekteket, csak valamivel nagyobb kockázatot kell vállalniuk. (tovább…)

Share

A mobilszolgáltatók és a Forma-1

SMS kampány tömeges üzenet

Rio Haryanto bejelenti a kampányt

Tömeges SMS-ben gyűjt pénzt egy indonéz versenyző

A Forma-1-es versenyekkel kapcsolatban az SMS küldés csak a közvetítések közben indított játékok kapcsán került szóba. Ezek a szövegüzenetek a közvetítő tv társaság költségvetését gyarapították.

Egy indonéz pilóta, Rio Haryanto elsősorban országa lakosaitól és szurkolóitól kért sms kampányban segítséget. A gyűjtés célja, hogy 4,2 millió eurót szedjen össze, amihez az előzetes számítások szerint 12,4 millió mobilüzenetet kell kapnia. Az akcióban öt mobilszolgáltató cég vesz részt, a szurkolók a „Rio” szócska kíséretében küldhetnek kisebb-nagyobb összegeket eSeMeS-ben.

A Forma-1-es évet a Manor csapata két versenyzővel kezdte meg, azonban Rio Haryanto helye az állami támogatás ellenére bizonytalanná vált, az is kétséges, hogy befejezheti-e az évadot.

A pénzt július közepéig kell összegyűjteni, amire van is esély, hiszen Indonézia lakossága majdnem 250 millió fő. Az üzenetküldő kampányban történő pénzgyűjtést az állam is támogatja, megadva minden segítséget, hogy a pilóta folytathassa a versenyzést.

A mostani eset is rámutat arra, hogy nemcsak a Forma-1-es pilóták népszerűsítésében lehet hatásosan alkalmazni a tömeges SMS küldési kampányt, de a jótékonyságban is fontos szerepe lehet. A marketing akció ellenzői szerint viszont sokkal hasznosabban, jótékony célra is el lehetne költeni az összegyűjteni kívánt több mint 4 millió dollárt.

A mobilszolgáltató cégek által is támogatott nagyobb csapatok: Ferrari, Mercedes, McLaren és az energiaital gyártó cég tulajdonában lévő Red Bull sem kívánta kommentálni a szponzorszerzésnek ezt az új marketing módját.

A mobilmarketing kampány útján történő jótékonykodás nem új dolog a versenyzők számára. 2015-ben Lewis Hamilton világbajnok az overallját ajánlotta fel árverésre egy olyan műsornak, melyben az árverés alatt SMSben továbbított adományokat fogadtak a rászoruló gyermekek részére. (tovább…)

Share

Tömeges SMS küldés, mint politikai kampány

Tömeges sms küldés politikai marketing kampány

Internetes politikai marketing.

SMS kampánnyal választást is nyerhetünk

A tömeges SMS küldés segítségével indított kampányok hasznosságára sok példát tudunk felhozni, az egyik alkalmazási terület a választási kampányok lebonyolítása.

A kisebb pártok lehetőségeit behatárolja anyagi forrásaik mértéke. A csoportos szövegüzenet küldés az egyik legoptimálisabb, legolcsóbb marketinges reklámküldési módszer.

Az internetes politikai kampány

A politikai kampányok technikai fejlődésére óriási hatást gyakorolt az internet elterjedése és a web 2.0 megjelenése. A politikusok interaktív módon képesek – ezen módszerek segítségével – eljutni az emberek otthonaiba, és a választópolgárok beleszólhatnak, visszajelzéseket küldhetnek a kampányt indítók részére.

Blogok szerepe a kampányban

A politikusok véleményét operatív módon a blogokból ismerhetjük meg. A választókat érdekelheti, hogy jelöltjük mit gondol a napi eseményekről, hogyan kommentálja azokat, esetleg mit tenne másképpen, ha megnyerné a választásokat. A jó blogposzt az elektronikus kampányok egyik hasznos fegyvere, mely a politikai kampányba is beleilleszkedik.

SEO kampány a politikai kampányban

A politikai propaganda hatásos fegyvere a Keresőoptimalizálás. Az átlagos felhasználók, ha valamilyen politikai kérdés után érdeklődnek, a keresőmotorban csak az első oldalon megjelenő találatok között válogatnak. A propagandát tartalmazó weboldalak keresőben való optimalizálása tehát szavazókat hozhat egy politikai pártnak.

Tömeges SMS kampány

A tömeges jellegű SMS küldés a politikai kampány során azért foglalhat el kiemelt helyet, mert a szöveg elküldése után az üzenet azonnal célba ér, a kampányban elérni kívánt választók azonnal elolvashatják a marketing kampányban megfogalmazott politikai reklámüzeneteket. Az operatív információküldés fontos lehet előre nem látható események kommunikálása során.

A kampány alapkövetelménye

A kampány megtervezését érdemes szakemberekre bízni, azonban elengedhetetlen feltétele a jó reklámkampánynak a megfelelő adatbázis.

Az SMS gateway számára minimálisan szükséges információk:

  • a választó vezeték és keresztneve
  • mobiltelefonszám
  • születési évszám, nap, hónap

(tovább…)

Share
Mobil hírek - Tömeges SMS küldés - kampány © 2016 Frontier Theme
Gombok újra
Gombok félre