Mobil hírek - Tömeges SMS küldés - kampány

Újdonságok, érdekességek a mobiltelefonos kommunikáció és az internet technológia világából. GSM - SMS - IT - Online marketing - Fejlesztések

Új gombok a Facebookon! Mégsem lesz „nem tetszik”

Facebook like üzenet emoji

Az új emojik az üzenetküldéshez is.

Hajnóczy Soma már varázsolt az új emojikkal

Több éves várakozás és fejlesztés után megjelentek az új „like gombok” a Facebookon. Mark Zuckerberg sokáig gondolkodott azon, hogy legyen-e „dislike” azaz „nemtetszik” gomb, de végül nem lett.

Like-oljuk a szomorú eseményeket?

A Facebook szép lassan életünk megkerülhetetlen részévé vált. Sok fiatal az SMS küldés helyett is a közösségi oldal üzenetküldő rendszerét használja. Annyira a hétköznapjaink részévé vált, hogy már minden életeseményt itt osztunk meg, köztük a szomorúakat is. Az alap felhasználó nem tud elmenni egy bejegyzés, egy üzenet mellett anélkül, hogy ne reagáljon rá. Már régen egyértelmű volt, hogy a like vagyis a tetszik nem jó reakció arra az üzenetre pl: „Elromlott a telóm! Nem kapok SMS-t!”. A tragikusabb életesemények esetében ennél is sutábbnak tűnik a „tetszik-elés”.

A Facebook most bevezette az új „like gombokat”: Like, Love, Haha, Wow, Sad, Angry. Magyarul talán így tudnánk lefordítani: Tetszik, szeretem vagy imádom, vicces, hűha, szomorú és dühítő vagy mérges. A gombokat a Facebook vezető dizájnere, Julie Zhuo tervezte.

Fogalmazhatunk úgy, hogy a józan ész győzött akkor, amikor úgy döntöttek, hogy nem lesz „dislike” vagyis „nem tetszik” gomb, hiszen a Facebook alapvetően egy pozitív üzenetet közvetítő közösségi oldal, melyet tömegek használnak és csak a trolloknak lehetne a kezében egy új eszköz.

A szolgáltatás még nem mindenkinél elérhető, de ez nem függ az országtól vagy a felhasználó nyelvétől. Vélhetően hamarosan mindenkinél megjelenik, ezért nem kell külön tömeges SMS-t küldenünk.

Varázslat a like-okkal

Még jóformán „meg sem száradt a monitoron a pixel” az új gombokon és a népszerű magyar bűvész már varázsolt is velük. A YouTube-on i s megnézhető videóban varázsolja el az új hangulat- vagy reakciójeleket. Soma a trükk végén megmondja, hogy melyik jelecskén van épp az ujjunk. Nem azt mondja meg, hogy melyik jelecskét választottuk, hanem azt, hogy a trükk végén hol állunk. Ez egy ügyes marketing fogás volt Soma részéről.

(tovább…)

Ellen-Viber és ellen-Whatsapp Magyarországon is

SMS üzenet küldés Immmr

Immmr üzenetküldő applikáció

A Mobile World Congress idén is rengeteg izgalmas újdonságot tartogatott az érdeklődők számára. Nem kellett annak sem csalódnia, aki a tömeges SMS küldés terén várt újdonságokat a világcégektől.

Ingyen telefonhívás, SMS üzenetküldés

Az egyik legizgalmasabb – bár egyesek szerint nem is meglepő – bejelentés az volt, hogy ingyenesek lesznek a jövőben a telefonhívások az internetről. A Telekom ugyanis ellen-Vibert indít Immmr néven írja a hwsw.hu hírportál.

A szolgáltatás neve a német „immer” azaz mindig szóból származik és lényege, hogy a felhasználók állandóan elérhetők így fogadhatnak hívásokat és SMS üzeneteket is.
A cikk szerint a program komplett kommunikációs szolgáltatást nyújt, felhőszerver alapokon, tehát lehetőség van az azonnali üzenetküldésre és a videohívások lebonyolítására is. A rendszer a Viberhez hasonlóan a mobiltelefonszám alapján azonosítja az embereket, de azzal ellentétben a szolgáltatást nem használók is kezdeményezhetnek hívást vagy küldhetnek SMS-t az internetről, a megfelelő weboldalról.

A hír igazi szenzációja az, hogy a cég szétválasztja a mobiltelefonszámot és a SIM-kártyát, tehát ezentúl olyan készüléken is fogadhatunk SMS-t, amelyben nincs kártya, valamint a szolgáltatóváltás sokkal egyszerűbbé válik.

Hivatalosan a szolgáltatás 2016 második felétől indul be és elérhető lesz Android, Chrome és iOS platformokon is.

Az Immr-t sokan a Whatsapp-hoz hasonlítják, de vannak lényegi különbségek, melyeket csak a Google Play áruházból való letöltése után tudunk megfogalmazni. A hírek szerint Németország után Magyarország lesz, ahol a mobiltelefon szolgáltató cég bevezeti az üzenetküldésnek ezt a változatát.

A távközlési cégek nem titkolt célja, hogy visszahódítsák a klienseket, és elérjék, hogy a felhasználók ne a Facebookon és más közösségi oldalakon kommunikáljanak, hanem a mobiltelefon saját csevegő app-ját használják telefonálásra és SMS üzenet küldésre. (tovább…)

Jelszavak és biztonsági SMS

Biztonság tömeges sms jelszó

Biztonságos fiókjelszó.

Az élet minden területén használunk felhasználói fiókokat. Korában csak e-mail fiók létezett, manapság üzenetküldő alkalmazásokat, internetes bankot és sok egyéb online szolgáltatást használunk. A felhasználói fiókok és profilok száma jelentősen megnőtt az okostelefonok, a közösségi oldalak és a felhő alapú szolgáltatások megjelenésével. Sok esetben lehetőségünk van – például a Google tárhely használatakor – két lépcsős beléptetésre, ilyenkor a szolgáltató egy biztonsági SMS-t küld, mely segít az azonosításban. Előfordulnak azonban olyan szolgáltatók, amelyek nem támogatják a tömeges sms küldés segítségével történő azonosítást. Mit tehetünk ilyenkor? Olyan jelszót kell készítenünk, melyet nehéz feltörni.

Létezik biztonságos jelszó?

Tökéletes jelszó nem létezik, mert maga a rendszer sem tökéletes. Ettől függetlenül a megfelelő jelszó használatával lényegesen csökkenthetjük az illetéktelen fiókhozzáférések számát és az adatlopás kockázatát. Természetesen a legújabb megoldások használata fölöslegessé teszi a jelszót és a biztonsági SMS használatát, de ezek a módszerek még gyerekcipőben járnak.

Ujjlenyomat-olvasó és az iPhone fiaskó (error 53)

A biztonságos azonosítás egyik lehetséges módja az ujjlenyomat használata titkosításra. A legújabb mobiltelefonok, a Samsung S6, S7 az LG bizonyos modelljein és természetesen az Apple legújabb iPhone-ja tartalmazza az ujjlenyomat-olvasó eszközt, mely általában a kezdőképernyő gombba van beépítve. Az ujjlenyomat azonosítás segítségével férhetünk hozzá a mobiltelefonon tárolt adatokhoz, e-mailekhez, SMS üzenetekhez.

Az elmúlt hónapban nagy port vert fel, és a konkurencia marketing hadjárat indítására használta fel azt a hírt, hogy kinyírja az Apple telefonját, ha nem márkaszervizben javíttatjuk. Bár sokan csak negatív, agresszív marketing kampányfogásnak vélték, valójában a hír igaz:

Egy sima javítás és egy iOS-update után felbukkant az Error 53-as üzenet az iPhone kijelzőjén, ami akkora hiba, hogy még az Apple sem tudja javítani.

A Guardian fotósával történt, hogy Macedóniában (ahol nincs hivatalos Apple iPhone szerviz) leejtette a telefonját, és egy „hétköznapi” mobiltelefon szervizben cseréltette ki a képernyőt. A telefon tökéletesen működött a következő iOS frissítésig, amikor is a képernyőn megjelent az „error 53”-as üzenet és a telefon végérvényesen tönkrement.
Az Apple hivatalos marketing kommünikéje szerint ez a tulajdonosok biztonsága miatt történt. Ha a telefon azt érzékeli, hogy megszakadt a biztonsági kapcsolat az ujjlenyomat-olvasó és a készülék valamint a képernyő között, végérvényesen tönkremegy, hogy illetéktelenek ne férhessenek hozzá bankkártya adatainkhoz.

Talán praktikusabb, ha bankkártya használatkor egy biztonsági SMS-t kapunk, mintha a méregdrága telefonból válna egy darab levélnehezék.

tömeges SMS küldés Gateway szerver

A biztonsági SMS Gateway működése

Használjunk összetett és biztonságos jelszót

Értelemszerűen a legegyszerűbb, ha olyan jelszavakat használunk, melyeken nehéz feltörni. Ennek egyik alapszabálya, hogy lehetőség szerint olyan betűkombinációkat használjunk, melyek nem szerepelnek a szótárban.

Jelentősen megnövelhetjük jelszavunk biztonságát, ha a következő karaktereket is beléjük szőjük: ~!@#$%^&*+}{|\?/><.

Az illetéktelen hozzáférések nagy része azonban nem hardveres jelszófeltörés, hanem a felhasználók figyelmetlensége és gondatlansága miatt történik. Érdemes és ajánlott 3 havonta megváltoztatni a jelszavainkat. Ne írjuk fel a jelszavakat jegyzetfüzetünkbe esetleg ne ragasszuk egy cetli a monitorra. (tovább…)

Újdonságok a mobilpiacon

SMS kampány mobiltelefonon

Mindig láthatóak az SMS-ek

A Samsung és az LG is az energiatakarékos, állandó SMS üzenet megjelenítésen dolgozott

Mintegy „véletlenül” egyszerre lepleződött le a Samsung Galaxy S7 és S7 edge okostelefon, természetesen ez a szokásos marketing reklám kampány részének tekinthető. Nem sokkal később az LG is csepegtetett némi információt február 21-én bemutatásra kerülő G5-ös modelljükről.

Az okostelefon piacon új innovatív megoldást vezet be a Samsung és az LG is, melynek neve „Always On Display”. Ennek lényege, hogy az elmulasztott hívások, SMS üzenetek és e-mailek folyamatosan láthatók lesznek a telefon képernyőjén, miközben a mobiltelefon minimális áramot fogyaszt.

A Samsung Galaxy S7-ről érkező hírek meglehetősen lassan csordogálnak. Az szinte biztosnak látszik, hogy vízálló lesz a telefon. A gyártó számára állítólag Indiában készítettek vízálló mikrofonokat, melyek segítségével az SMS üzenet küldése sokkal egyszerűbbé válik. A tömegesen gyártott megoldásnak köszönhetően elég lesz bediktálni az SMS szövegét, melyet a telefon automatikusan felismer majd.

A komoly újdonságnak számító Always On technológia nem teljesen előzmény nélküli. Korábban a Google már kísérletezett Active Display és Ambient Display megoldásokkal. A mostani technológia, melyet az LG és a Samsung is alkalmaz, azért egyszerűbb, mert nem kell külön a telefon mozgásérzékelője előtt bűvészkednünk, hogy megjelenjen a mobiltelefon képernyőjén a tömeges marketing SMS, melyet kedvenc szolgáltatónk küldött. Az aktív kijelzőről szóló szabadalom az OLED panelokon működhet, hiszen az IPS technológiával szemben, ami néhány pixel kedvéért bekapcsolja az egész háttérvilágítást, az Always on Display rendszer kikapcsolva tartja a nem használt pixeleket, így jelentős energia megtakarítás érhető el.

Tömeges SMS is mindig látható

Az LG G5 üzenet panelja

A következő hetek során a Samsung és az LG még sok apróbb információt fog csepegtetni a marketing kampány során, melyet az új mobiltelefonok bevezetése előtt folytatnak. Mi figyeljük ezeket és amint olyan tömeges SMS érkezik, mely az üzenet küldés módjairól több információt tartalmaz, azonnal megírjuk. (tovább…)

Ha Windows 7-est használ, megváltozik az élete

Windows marketing kampány üzenet mobilokra

Kötelező lesz a szoftverfrissítés.

Kötelező frissítés jön a Windowsos PC-kre és okostelefonokra

Korábban csak a Microsoft marketing kommunikációjának vélték sokan azt a bejelentést, hogy ingyenes és kötelező lesz Windows 10-re váltani. Február folyamán azonban mindenki megtapasztalhatja ezt, aki komputeren, laptopon vagy mobiltelefonon Windows 7-es vagy 8.1-es operációs rendszert használ.

A Microsoft belekezd szoftverfrissítő kampányába

Ahogyan korábban a frissítések letöltése után az óra mellett megjelentek a kis ikonok, melyek a Windows 10-re váltást reklámozták, most hasonló módon fog az egész rendszer automatikusan frissülni. Valószínűleg nem mindenkinél azonnal zajlik majd a folyamat, az egész akció több hétig is eltarthat – írja a hwsw.hu cikke.

A telepítés azoknál fog elindulni elsősorban, akiknél a Windows frissítések letöltése és telepítése automatikus-ra van beállítva, általában ez az ajánlott beállítás. Feltételezhetően a felhasználó leállíthatja a telepítést, ha észreveszi azt.

Akik elégedetlenek a Windows 10-es rendszerrel, 31 napjuk van arra, hogy visszaállítsák a régebbi verziót, a rendszer ennyi ideig őrzi meg a korábbi lemezképfájlt. Rossz hír, hogy ha gépünk úgy van beállítva, hogy töltse le a frissítéseket, de a telepítéshez kérjen engedély, akkor ebben az esetben, ha letiltjuk a 10-es telepítését, a merevlemezen továbbra is ott marad a több gigabájtos telepítőfájl.

A Microsoft agresszív marketingstratégiája kétélű fegyver. Egyrészt rávehetik a felhasználókat tömegesen, hogy frissítsenek az új rendszerre, de rengeteg szerződéses üzleti vállalatnál komoly gondot okozhat, ha automatikusan elindul az új Windows telepítése. A kampány sikerét csak egy SMS kérdőív küldése tudná bizonyítani pontosan. Az előzetes marketing felmérések alapján, a NetMarketShare adatai szerint a PC-k majdnem 12 százalékán fut az új rendszer, míg a mobiltelefonok piacán, az okostelefonokon futtatott operációs rendszerek között, jelentősen visszaesett a Windows aránya. (tovább…)

Motorola. Új fejezet, vagy egy márka halála?

mobiltelefon: motorola logó

Változik a marketing logó

Hivatalos blogjában kommentálta a cég a Motorola márka megszűnésének, rebrendjének hírét.

Hónapok óta foglalkoztatja a Motorola mobiltelefon híveket az a hír, hogy megszűnik kedvenc telefon márkájuk. A korábbi hírek szerint egy marketing kampány keretein belül a Lenovo cég visszavonultatja a márkát és ezentúl csak a Lenovo és a Moto márkanevek szerepelnek majd a reklámokban.

A Motorola blogjában megjelent üzenetben a cégvezetés jelentősen árnyalja a képet. A hivatalos állásfoglalás szerint nem szűnik meg a Motorola Mobility, sőt éppen hogy nagyobb jelentőséget kap a Lenovo cég okostelefonjainak tervezésében, arculatának kialakításában. Kitérnek arra, hogy a Motorola márkajel megmarad, csak dizájnváltáson esett át. Ezentúl piros alapon lesz látható a fehér „M” betű. A Lenovo is elismeri, hogy a mobiltelefon gyártás kezdeteitől a piacon lévő gyártó mára ikonikussá vált, és a megbízhatóság szimbóluma.

A posztból azonban egyértelművé válik, hogy mostantól a „megbízható és kiforrott Lenovo márkát” helyezik előtérben a marketing kampányok során.

A Motorola 1929-ben jelent meg a híradástechnikai termékek piacán. Az informatikai termékeket is gyártó cégből 2011-ben vált ki a Motorola Mobility, a mobiltelefonokat gyártó üzletrész. Valójában ekkor szűnt meg a Motorola Inc. A jelenlegi üzleti modell 2014-től él, amikor a Lenovo megvette a Google-től az okostelefonokat gyártó üzletrészt.

Eredetileg a Motorola Inc. beágyazott számítógép rendszereket, mobil telefonokat és rádió adó-vevőket gyártott. A legtöbb ipari szegmensben továbbra is vezető márkanév marad, melyre alapozva indítja a cég marketing reklám kampányait.

motorola csomagolás - okostelefon

Motorola doboza a reklám logóval.

A jelenleg forgalomban lévő telefonok közül a Moto X Force a cég zászlóshajója, mely egy felsőkategóriás okostelefon. Az európai Druid Turbo 2 nemzetközi változata ez. A kiváló paraméterekkel rendelkező készülék a hanghívások és az SMS küldés területén természetesen első osztályú szolgáltatást nyújt, de a Motorola tökélyre fejlesztette ShaterShield technológiáját, mely birtokában kijelentette, hogy egy törhetetlen mobiltelefont gyártottak. A technológia lényege, hogy az üveglap 5 rétegből áll, melyet fémkeretbe szereltek.

A Lenovo-Motorola készülékei már 2,85 amperes szupergyors töltővel kerülnek forgalomba.

A mobilaréna.hu tesztje az új Moto X készülékről:

Értékelés: Motorola Moto X Force
Külső
Ergonómia 8 pont
Anyaghasználat 9 pont
Összeszerelés minősége 9 pont
Kijelző mérete, minősége 9 pont
Belső
Kezelhetőség 9 pont
Sebesség 9 pont
Szoftver rugalmassága, bővíthetősége 10 pont
Felhasználói felület élménye 8 pont
Alapfunkciók
Hangminőség, vételi stabilitás 9 pont
PIM funkciók 10 pont
Adatkommunikációs képességek 10 pont
Multimédia
Vizuális 7 pont
Audio 6 pont
Egyebek
Üzemidő 8 pont
Ár/érték aránya 7 pont

(tovább…)

Fantomrezgés: fizikai vagy pszichológiai kérdés?

fantom vibrálás - sms mobiltelefonra

A fantomvibrálás alapvetően pszichológiai jelenség

Még ha nem is iratkozunk fel egyetlen tömeges SMS küldő szolgáltatásra, és nem kapunk marketing SMS-t kedvenc együttesünk aktuális koncertjéről, akkor is több tíz üzenetet fogadunk naponta.
A mobiltelefonok megjelenésével szinte egy időben jelent meg az úgynevezett fantomrezgés fogalma. Mindenkivel előfordult már, hogy úgy érezte, hogy rezeg a telefon, és hívásra vagy SMS érkezésére gyanakodott. A tudományos felmérések szerint a mobiltelefonnal rendelkezők 80 %-a érzékelt már fantomrezgést, amikor éppen semmilyen aktivitást nem mutatott az okostelefon.

A kutatók megoszlanak az ügyben, van aki fizikai, technológiai magyarázatot ad a jelenségre, míg mások pszichológiai okokat említenek. A Sydney Egyetem szakértői szerint egész egyszerűen az elektromos áram töltött részecskéinek kisülése az, mely vibrációs érzést kelt a telefonhoz közel lévő bőrön és az izomrostokban.

Fizikai és pszichológiai magyarázattal álltak elő a kaliforniai egyetem kutatói, akik úgy vélik, hogy agyunk más jelzéseket, például a nadrág dörzsölődését értelmezi rosszul, amikor valamilyen fontos hívást várunk.

A Worcesteri Egyetem kutatói szerint ugyanakkor egy civilizációs zavarról beszélhetünk. A mobiltelefon használata megemeli az emberek stressz-szintjét, és ezért alakul ki a fantomvibrációs szindróma. A leg elfogadottabb magyarázat szerint, az „online” életmód velejárója. Félünk attól, hogy lemaradunk egy fontos hívásról, esetleg kedvenc ruhaboltunk tömeges SMS kampányát mulasztjuk el, ezért gyakran pillantunk a telefonunkra, gyakran vesszük elő a zsebünkből. Amint megpillantjuk az új SMS üzenetet, agyunk megjutalmazza magát bizonyos hormonok termelésével, ezért a folyamat öngerjesztő. Fokozottan jellemző ez, azokra az esetekre, amikor szerelmünktől, családtagunktól várunk üzenetet. Agyunk és érzékeink felfokozott állapotban várják az újabb és újabb akciós SMS üzeneteket, és minden alkalommal, amikor egyet megpillantunk, közelebb kerülünk a „rászokáshoz”.

Az emberiségnek igénye van az újabb és újabb üzenetekre, jó hírekre. Éppen ezért is lehet sikeres a jól átgondolt tömeges SMS küldés útján indított marketing reklámkampány, ha úgy alakítják ki, hogy nem zaklatásnak, hanem jutalomnak érzékeli a megcélzott közönség. (tovább…)

Mobil hírek - Tömeges SMS küldés - kampány © 2016 Frontier Theme
Gombok újra
Gombok félre