Mobil hírek - Tömeges SMS küldés - kampány

Újdonságok, érdekességek a mobiltelefonos kommunikáció és az internet technológia világából. GSM - SMS - IT - Online marketing - Fejlesztések

okostelefon

A mobil okostelefon univerzális eszköz: üzenet küldés, fogadás, internet kommunikáció, alkalmazások letöltése és használata. Hírek, újdonságok, mobilhasználat

Létezik törhetetlen okostelefon képernyő?

Mi az a Gorilla Glass?

Gorilla Glass 4 kampány marketingje

A törhetetlen okostelefon technológia.

A mobiltelefonok, okostelefonok és tabletek meghibásodásának egyik fő oka a törött képernyő. A tömegesen gyártott készülékek fejlődési iránya a nagyobb méretű kijelzők felé tolódott el, mely értelemszerűen nagyobb sérülési felületet is eredményez. A felületi karcok ellen többé-kevésbé megoldás a védőüveg, védőfólia felhelyezése, de az 1 méteres zuhanásoknál ezek nem érnek semmit.

Az okostelefonok képernyőjét már nem csak az SMS üzenetek olvasására, küldésére használjuk,  hanghívásokat is egyre kevesebbet bonyolítunk, többször használjuk internetes böngészésre, filmnézésre. Életünk központi részévé válik az okostelefon, ott van velünk a munkában, a hálószobában, konyhában, de még a fürdőszobában is. A vízállóság mellett ezért a hatalmas képernyők törésállóságáról is gondoskodni kell. A Samsung és az Apple marketing kampányában fontos helyet foglal el a törhetetlen, karcmentes képernyő.

Gorilla Glass a Corningtól

A törhetetlen és karcmentes üveg valójában törhető és karcolható is, csak a hagyományos okostelefonokban használt képernyőkhöz képest jelent sokkal nagyobb védelmet. A jelenleg használt legjobb védelmet a Corning cég által fejlesztett Gorilla Glass 4-es üveg nyújtja. A Gorilla Glass sem törhetetlen, de nagyjából háromszor erősebb a hagyományos edzett üveghez képest.

Okostelefon display Gorilla Glass

Jól látható a különbség a minőségben.

A Gorilla Glass – egy üvegkészítési technológia, amely során 0,1 milliméteres átlátszó ioncserélt felületet hoznak létre, mely rendelkezik a megfelelő rugalmassággal is. A rugalmasságra azért van szükség, mert a nagy szilárdságú, de merev üvegfelületek hajlamosabbak voltak a törésre, illetve kedvezőtlen módon vezették a készülék belsejébe a fellépő támadóenergiákat.

A Corning cég még az 1959-es években fejlesztette ki a „Chemkor” nevű biztonsági üveget, a „Project Muscle” keretében, de a karcmentes üvegfelületek tömeges gyártására nem volt ipari igény.

2006-ban az Apple vezére kereste fel a céget, hogy az iPhone számára strapabíró képernyőket rendeljen, a korábbi műanyag kijelzők helyett. Az akkori iPhone-ok alumínium-szilikát üveglappal kerültek piacra, melyek ellenállóbbnak bizonyultak a külső behatásokkal szemben.

Az igazi áttörést a 2012-ben bemutatott Gorilla Glass 2 jelentette, mely 20%-kal lett vékonyabb, de strapabírását megőrizte.

A Gorilla Glass 3 2013-ban érkezett és a gyártó számításai szerint a Gorilla Glass 2-höz képest háromszor tartósabb és ellenállóbb volt. Ekkor már minden okostelefon vásárló ezt a technológiát kereste a mobiltelefon piacon.

A jelenleg elérhető Gorilla Glas 4-est 2014. november 20-án mutatták be és a hasonló védelmekhez képest 80%-kal ritkában sérült meg az ilyen kijelzővel szerelt okostelefon.
A karcmentesség és ütésállóság mellett az is a technológia mellett szól, hogy teljes, szilánkos törés esetén is részlegesen működőképes marad a kijelző, és el tudjuk olvasni az életbevágó SMS üzeneteket.

A késsel történő karcolásoknak ugyan ellenáll a Gorilla Glassal szerelt Samsung Galaxy S7-es telefon, de a sarok-, illetve oldalirányból érkező ütések végzetesek lehetnek, ahogyan a videón is láthatjuk.

(tovább…)

Share

Virtuális valóság szemüveg okostelefonhoz

virtuális valóság szemüveg okostelefonhoz

A Samsung vr szemüvege

Hasznos kütyü vagy divatcikk a 3D sisak?

A jövő dermesztő és hátborzongató képét villantotta fel előttünk a Samsung az idei bemutatóján. A legújabb Galaxy S7 mobiltelefon és a hozzá rendszeresített VR szemüveg prezentálásakor lépett a terembe Mark Zuckerberg Facebook-alapító, aki az újságírók között felsétált a színpadra. Normális esetben ezt a váratlan fordulatot meglepett felkiáltások, izgatott suttogás kísérte volna, most azonban a virtuális világban elveszett újságírók észre sem vették őt. A jövőben tehát be kell vezetnünk a virtuális vakság kifejezést, mely valójában nem a legjobb marketing reklám a gyártók számára.

Mi a virtuális szemüveg?

A száz dollárba kerülő eszköz mindössze egy lencserendszerrel ellátott okostelefon-tartó fejpánt. A VR szemüveg egy passzív eszköz, amely alsó részében rögzíthető a mobiltelefon. A két lencse segítségével igazíthatjuk a telefon osztott képernyőjén megjelenő képet a szemünkhöz. A legtöbb virtuális 3D szemüveget úgy fejlesztették ki, hogy a lencsék mozgatásával a gyengén látók is megtalálhatják a megfelelő beállítást.

Zuckerberg Samsung okostelefon

Virtuális vakság: Zuckerberget senki sem látja.

Applikáció nélkül nem ér semmit

Természetesen a szemüvegben lévő okostelefonra telepíteni kell a megfelelő programot, amely a 3D virtuális élményt előállítja. Alapesetben a Google Térkép programjában a Google Street View rendelkezik ilyen funkcióval. Az okostelefon beépített giroszkópjának és tájolójának segítségével 360 fokban virtuálisan körülnézhetünk a világ bármely pontján.
A játékokban és filmnézés közben tapasztalható 3D élményen túl azonban nem teljesen világos, hogy mire lehet hosszabb távon használni az eszközt. Annyi biztos, hogy a Samsung óriási marketing reklámhadjáratot indított a vr szemüveg népszerűsítése érdekében. A Samsung Galaxy S7 okostelefon előrendelői például ingyen juthattak hozzá, a továbbiakban pedig árengedményeket kapnak a szemüveg vásárlói.

A 3D tévék lassú terjedéséből kiindulva úgy tippeljük, hogy ez a kütyü sem fog „világuralomra” törni. Sokan a virtuális konferenciák lebonyolításában látták a potenciális használhatóságot, de mivel a telefon kamerája a szemüveg sötétjébe van zárva, ezért a videokonferencia, mint lehetőség, fel sem merülhet.

Várjuk az újabb Appokat, melyek okosan kihasználják a 3D virtuális valóság szemüveget. (tovább…)

Share

Elérhetővé válik az iPhone

iPhon okostelefon SMS küldés

Iphone-ok elérhető áron

Jó-e, ha egy presztizsmárka olcsó készüléket kínál?

Új modellekkel bővül az iPhone és az iPad kínálata. Az Apple hallgat a marketinges szakembereire, és megpróbálja kitölteni a piaci réseket. Az olcsóbb szegmensekben a vásárlókat nem kell győzködni az iPhone erényeiről, mindössze számukra is elérhető áru készülékeket kell kínálni. A vékonyabb pénztárcájú vevőknek elég egy jól megfogalmazott tömeges SMS-t küldeni, és máris sikertermékké válhat az iPhone SE.

A 4 hüvelykes telefont az Apple az iPhone 5S utódjának szánja, de kisebb méretben és lényegesen olcsóbban érkezik a csúcskategóriás élmény. Az új készülékek mellett bemutatták az iOS 9.3-as operációs rendszert is.

Csúcskategória megfizethető áron

Az új okostelefon külsőre teljesen megegyezik az 5S-el, a ház külsejéhez nem nyúltak a tervezők. A képernyő és felbontása a 6-os iPhone-hoz hasonlóm természetesen a védjeggyé vált nyomás erősség mérés nélkül. A belsejében valódi meglepetés rejlik, az Apple A9-es szív dobog a telefonban. A cég saját mérései szerint az Iphone SE kétszer gyorsabban működik az 5S-nél. A PowerVR Series7XT GT7600 grafikus kártya pedig elméletileg háromszor gyorsabb sebességre képes.

Adatkapcsolat területén a következő a helyzet: LTE modem Cat 6 helyett csak Cat 4-et kapott a telefon, tehát 150 megabites letöltési sebességet nyomhat. Wi-Fi terén megjelent a 802.11ac támogatást, legfeljebb 433 Mbps átviteli sebesség mellett, és természetesen a Bluetooth 4.2-es verzióját is beépítették. Az Apple számára fontos piacok miatt az NFC, ezzel együtt pedig az Apple Pay támogatás is bekerült az iPhone SE funkciói közé, így használható a készülék mobil pénztárcaként is.

Kérdés, hogy az olcsóbb készülékeket hogyan fogadják a vásárló tömegek. A készülék 250 dollárral lesz olcsóbb a 6S-nél, azaz 400 dollárért lehet majd hozzájutni.

Olcsóbb okosórákkal is kedveskednek

Az Apple az okosórák árát is csökkenti, így mostantól 300 dollárért már hozzájuthatunk egy ilyen kütyühöz. Egyes vélemények szerint az Apple árcsökkentéses marketing kampány stratégiája annak a jele, hogy nem eléggé népszerűek az okosórák a vásárlók körében. Kérdés, hogy az olcsóbb árak, az új szíjjak és a tömeges sms kampány elég lesz-e a termék sikeres eladásához. (tovább…)

Share

Mit tegyünk, ha merül a mobiltelefon?

mobiltelefon, okostelefon akkumulátor töltés

Merül a mobiltelefon

Nem megoldás, ha a menüben kezdünk turkálni!

Éppen lemerül a telefonja, de még el kell küldeni egy fontos SMS üzenetet? Épp egy fontos üzenetet vár a munkatársától vagy a marketingesétől?

Mit tesz ilyenkor?

A legtöbb felhasználó megpróbálja bezárni a futó applikációkat, ha alacsony az okostelefon töltöttsége, de ezzel csak ront a helyzeten. Az Apple és a Google Android szakértői is megerősítették azt az információt, hogy az alkalmazások bezárása ronthat a mobiltelefon üzemidején.

Az IndexWired cikkére hivatkozva próbálta megmagyarázni, hogy miért is ártunk azzal az akkumulátornak, ha megpróbáljuk a számunkra szükségtelen programokat bezárni, hogy így növeljük az okostelefon üzemidejét.

Az Android operációs rendszerben futtatott programok öt állapotot vehetnek fel:

  • nem futó – ez egyértelmű, a telepített app nem használja a rendszert és a telefon erőforrásait.
  • aktív – ilyenkor a program a mobiltelefon képernyőjén látható és a felhasználó használja. Például amikor az SMS küldő programban éppen üzenetet írunk.
  • inaktív – amikor az alkalmazás a képernyőn van, de nem csinálunk vele semmit.
  • háttérben futó – amikor az alkalmazást épp nem használjuk, de az a háttérben működik, bekapcsolva van.
  • felfüggesztett – ilyenkor az app-ot nem használjuk, csak a memóriába van betöltve, valójában nem használ energiaigényes erőforrásokat, csak arra várakozik, hogy ismét előhívjuk.

Az Android rendszer rendelkezik saját memóriakezelő, erőforrás menedzselő szoftverrel, mely bezárja a szükségtelen alkalmazásokat. Ha mi kezdjük el egyenként bezárni őket, a rendszer a számára szükséges programokat újra megpróbálja elindítani, ezzel értékes akkumulátor erőforrást elhasználva.

Hogyan növelhetjük hatékonyan az akkumulátor üzemidejét?

  • Kapcsoljuk ki a helymeghatározó funkciót.
  • Kapcsoljuk ki a mobil internetet és a wifit.
  • Csökkentsük a képernyő fényerejét.
  • Kapcsoljuk ki a szinkronizációt.

Végezetül a legegyszerűbb megoldás arra az esetre, ha tömegesen kell sms-t küldeni és fogadni, ha vásárolunk egy külső akkumulátor egységet. (tovább…)

Share

Ellen-Viber és ellen-Whatsapp Magyarországon is

SMS üzenet küldés Immmr

Immmr üzenetküldő applikáció

A Mobile World Congress idén is rengeteg izgalmas újdonságot tartogatott az érdeklődők számára. Nem kellett annak sem csalódnia, aki a tömeges SMS küldés terén várt újdonságokat a világcégektől.

Ingyen telefonhívás, SMS üzenetküldés

Az egyik legizgalmasabb – bár egyesek szerint nem is meglepő – bejelentés az volt, hogy ingyenesek lesznek a jövőben a telefonhívások az internetről. A Telekom ugyanis ellen-Vibert indít Immmr néven írja a hwsw.hu hírportál.

A szolgáltatás neve a német „immer” azaz mindig szóból származik és lényege, hogy a felhasználók állandóan elérhetők így fogadhatnak hívásokat és SMS üzeneteket is.
A cikk szerint a program komplett kommunikációs szolgáltatást nyújt, felhőszerver alapokon, tehát lehetőség van az azonnali üzenetküldésre és a videohívások lebonyolítására is. A rendszer a Viberhez hasonlóan a mobiltelefonszám alapján azonosítja az embereket, de azzal ellentétben a szolgáltatást nem használók is kezdeményezhetnek hívást vagy küldhetnek SMS-t az internetről, a megfelelő weboldalról.

A hír igazi szenzációja az, hogy a cég szétválasztja a mobiltelefonszámot és a SIM-kártyát, tehát ezentúl olyan készüléken is fogadhatunk SMS-t, amelyben nincs kártya, valamint a szolgáltatóváltás sokkal egyszerűbbé válik.

Hivatalosan a szolgáltatás 2016 második felétől indul be és elérhető lesz Android, Chrome és iOS platformokon is.

Az Immr-t sokan a Whatsapp-hoz hasonlítják, de vannak lényegi különbségek, melyeket csak a Google Play áruházból való letöltése után tudunk megfogalmazni. A hírek szerint Németország után Magyarország lesz, ahol a mobiltelefon szolgáltató cég bevezeti az üzenetküldésnek ezt a változatát.

A távközlési cégek nem titkolt célja, hogy visszahódítsák a klienseket, és elérjék, hogy a felhasználók ne a Facebookon és más közösségi oldalakon kommunikáljanak, hanem a mobiltelefon saját csevegő app-ját használják telefonálásra és SMS üzenet küldésre. (tovább…)

Share

Jelszavak és biztonsági SMS

Biztonság tömeges sms jelszó

Biztonságos fiókjelszó.

Az élet minden területén használunk felhasználói fiókokat. Korában csak e-mail fiók létezett, manapság üzenetküldő alkalmazásokat, internetes bankot és sok egyéb online szolgáltatást használunk. A felhasználói fiókok és profilok száma jelentősen megnőtt az okostelefonok, a közösségi oldalak és a felhő alapú szolgáltatások megjelenésével. Sok esetben lehetőségünk van – például a Google tárhely használatakor – két lépcsős beléptetésre, ilyenkor a szolgáltató egy biztonsági SMS-t küld, mely segít az azonosításban. Előfordulnak azonban olyan szolgáltatók, amelyek nem támogatják a tömeges sms küldés segítségével történő azonosítást. Mit tehetünk ilyenkor? Olyan jelszót kell készítenünk, melyet nehéz feltörni.

Létezik biztonságos jelszó?

Tökéletes jelszó nem létezik, mert maga a rendszer sem tökéletes. Ettől függetlenül a megfelelő jelszó használatával lényegesen csökkenthetjük az illetéktelen fiókhozzáférések számát és az adatlopás kockázatát. Természetesen a legújabb megoldások használata fölöslegessé teszi a jelszót és a biztonsági SMS használatát, de ezek a módszerek még gyerekcipőben járnak.

Ujjlenyomat-olvasó és az iPhone fiaskó (error 53)

A biztonságos azonosítás egyik lehetséges módja az ujjlenyomat használata titkosításra. A legújabb mobiltelefonok, a Samsung S6, S7 az LG bizonyos modelljein és természetesen az Apple legújabb iPhone-ja tartalmazza az ujjlenyomat-olvasó eszközt, mely általában a kezdőképernyő gombba van beépítve. Az ujjlenyomat azonosítás segítségével férhetünk hozzá a mobiltelefonon tárolt adatokhoz, e-mailekhez, SMS üzenetekhez.

Az elmúlt hónapban nagy port vert fel, és a konkurencia marketing hadjárat indítására használta fel azt a hírt, hogy kinyírja az Apple telefonját, ha nem márkaszervizben javíttatjuk. Bár sokan csak negatív, agresszív marketing kampányfogásnak vélték, valójában a hír igaz:

Egy sima javítás és egy iOS-update után felbukkant az Error 53-as üzenet az iPhone kijelzőjén, ami akkora hiba, hogy még az Apple sem tudja javítani.

A Guardian fotósával történt, hogy Macedóniában (ahol nincs hivatalos Apple iPhone szerviz) leejtette a telefonját, és egy „hétköznapi” mobiltelefon szervizben cseréltette ki a képernyőt. A telefon tökéletesen működött a következő iOS frissítésig, amikor is a képernyőn megjelent az „error 53”-as üzenet és a telefon végérvényesen tönkrement.
Az Apple hivatalos marketing kommünikéje szerint ez a tulajdonosok biztonsága miatt történt. Ha a telefon azt érzékeli, hogy megszakadt a biztonsági kapcsolat az ujjlenyomat-olvasó és a készülék valamint a képernyő között, végérvényesen tönkremegy, hogy illetéktelenek ne férhessenek hozzá bankkártya adatainkhoz.

Talán praktikusabb, ha bankkártya használatkor egy biztonsági SMS-t kapunk, mintha a méregdrága telefonból válna egy darab levélnehezék.

tömeges SMS küldés Gateway szerver

A biztonsági SMS Gateway működése

Használjunk összetett és biztonságos jelszót

Értelemszerűen a legegyszerűbb, ha olyan jelszavakat használunk, melyeken nehéz feltörni. Ennek egyik alapszabálya, hogy lehetőség szerint olyan betűkombinációkat használjunk, melyek nem szerepelnek a szótárban.

Jelentősen megnövelhetjük jelszavunk biztonságát, ha a következő karaktereket is beléjük szőjük: ~!@#$%^&*+}{|\?/><.

Az illetéktelen hozzáférések nagy része azonban nem hardveres jelszófeltörés, hanem a felhasználók figyelmetlensége és gondatlansága miatt történik. Érdemes és ajánlott 3 havonta megváltoztatni a jelszavainkat. Ne írjuk fel a jelszavakat jegyzetfüzetünkbe esetleg ne ragasszuk egy cetli a monitorra. (tovább…)

Share

Újdonságok a mobilpiacon

SMS kampány mobiltelefonon

Mindig láthatóak az SMS-ek

A Samsung és az LG is az energiatakarékos, állandó SMS üzenet megjelenítésen dolgozott

Mintegy „véletlenül” egyszerre lepleződött le a Samsung Galaxy S7 és S7 edge okostelefon, természetesen ez a szokásos marketing reklám kampány részének tekinthető. Nem sokkal később az LG is csepegtetett némi információt február 21-én bemutatásra kerülő G5-ös modelljükről.

Az okostelefon piacon új innovatív megoldást vezet be a Samsung és az LG is, melynek neve „Always On Display”. Ennek lényege, hogy az elmulasztott hívások, SMS üzenetek és e-mailek folyamatosan láthatók lesznek a telefon képernyőjén, miközben a mobiltelefon minimális áramot fogyaszt.

A Samsung Galaxy S7-ről érkező hírek meglehetősen lassan csordogálnak. Az szinte biztosnak látszik, hogy vízálló lesz a telefon. A gyártó számára állítólag Indiában készítettek vízálló mikrofonokat, melyek segítségével az SMS üzenet küldése sokkal egyszerűbbé válik. A tömegesen gyártott megoldásnak köszönhetően elég lesz bediktálni az SMS szövegét, melyet a telefon automatikusan felismer majd.

A komoly újdonságnak számító Always On technológia nem teljesen előzmény nélküli. Korábban a Google már kísérletezett Active Display és Ambient Display megoldásokkal. A mostani technológia, melyet az LG és a Samsung is alkalmaz, azért egyszerűbb, mert nem kell külön a telefon mozgásérzékelője előtt bűvészkednünk, hogy megjelenjen a mobiltelefon képernyőjén a tömeges marketing SMS, melyet kedvenc szolgáltatónk küldött. Az aktív kijelzőről szóló szabadalom az OLED panelokon működhet, hiszen az IPS technológiával szemben, ami néhány pixel kedvéért bekapcsolja az egész háttérvilágítást, az Always on Display rendszer kikapcsolva tartja a nem használt pixeleket, így jelentős energia megtakarítás érhető el.

Tömeges SMS is mindig látható

Az LG G5 üzenet panelja

A következő hetek során a Samsung és az LG még sok apróbb információt fog csepegtetni a marketing kampány során, melyet az új mobiltelefonok bevezetése előtt folytatnak. Mi figyeljük ezeket és amint olyan tömeges SMS érkezik, mely az üzenet küldés módjairól több információt tartalmaz, azonnal megírjuk. (tovább…)

Share

Ha Windows 7-est használ, megváltozik az élete

Windows marketing kampány üzenet mobilokra

Kötelező lesz a szoftverfrissítés.

Kötelező frissítés jön a Windowsos PC-kre és okostelefonokra

Korábban csak a Microsoft marketing kommunikációjának vélték sokan azt a bejelentést, hogy ingyenes és kötelező lesz Windows 10-re váltani. Február folyamán azonban mindenki megtapasztalhatja ezt, aki komputeren, laptopon vagy mobiltelefonon Windows 7-es vagy 8.1-es operációs rendszert használ.

A Microsoft belekezd szoftverfrissítő kampányába

Ahogyan korábban a frissítések letöltése után az óra mellett megjelentek a kis ikonok, melyek a Windows 10-re váltást reklámozták, most hasonló módon fog az egész rendszer automatikusan frissülni. Valószínűleg nem mindenkinél azonnal zajlik majd a folyamat, az egész akció több hétig is eltarthat – írja a hwsw.hu cikke.

A telepítés azoknál fog elindulni elsősorban, akiknél a Windows frissítések letöltése és telepítése automatikus-ra van beállítva, általában ez az ajánlott beállítás. Feltételezhetően a felhasználó leállíthatja a telepítést, ha észreveszi azt.

Akik elégedetlenek a Windows 10-es rendszerrel, 31 napjuk van arra, hogy visszaállítsák a régebbi verziót, a rendszer ennyi ideig őrzi meg a korábbi lemezképfájlt. Rossz hír, hogy ha gépünk úgy van beállítva, hogy töltse le a frissítéseket, de a telepítéshez kérjen engedély, akkor ebben az esetben, ha letiltjuk a 10-es telepítését, a merevlemezen továbbra is ott marad a több gigabájtos telepítőfájl.

A Microsoft agresszív marketingstratégiája kétélű fegyver. Egyrészt rávehetik a felhasználókat tömegesen, hogy frissítsenek az új rendszerre, de rengeteg szerződéses üzleti vállalatnál komoly gondot okozhat, ha automatikusan elindul az új Windows telepítése. A kampány sikerét csak egy SMS kérdőív küldése tudná bizonyítani pontosan. Az előzetes marketing felmérések alapján, a NetMarketShare adatai szerint a PC-k majdnem 12 százalékán fut az új rendszer, míg a mobiltelefonok piacán, az okostelefonokon futtatott operációs rendszerek között, jelentősen visszaesett a Windows aránya. (tovább…)

Share

Fantomrezgés: fizikai vagy pszichológiai kérdés?

fantom vibrálás - sms mobiltelefonra

A fantomvibrálás alapvetően pszichológiai jelenség

Még ha nem is iratkozunk fel egyetlen tömeges SMS küldő szolgáltatásra, és nem kapunk marketing SMS-t kedvenc együttesünk aktuális koncertjéről, akkor is több tíz üzenetet fogadunk naponta.
A mobiltelefonok megjelenésével szinte egy időben jelent meg az úgynevezett fantomrezgés fogalma. Mindenkivel előfordult már, hogy úgy érezte, hogy rezeg a telefon, és hívásra vagy SMS érkezésére gyanakodott. A tudományos felmérések szerint a mobiltelefonnal rendelkezők 80 %-a érzékelt már fantomrezgést, amikor éppen semmilyen aktivitást nem mutatott az okostelefon.

A kutatók megoszlanak az ügyben, van aki fizikai, technológiai magyarázatot ad a jelenségre, míg mások pszichológiai okokat említenek. A Sydney Egyetem szakértői szerint egész egyszerűen az elektromos áram töltött részecskéinek kisülése az, mely vibrációs érzést kelt a telefonhoz közel lévő bőrön és az izomrostokban.

Fizikai és pszichológiai magyarázattal álltak elő a kaliforniai egyetem kutatói, akik úgy vélik, hogy agyunk más jelzéseket, például a nadrág dörzsölődését értelmezi rosszul, amikor valamilyen fontos hívást várunk.

A Worcesteri Egyetem kutatói szerint ugyanakkor egy civilizációs zavarról beszélhetünk. A mobiltelefon használata megemeli az emberek stressz-szintjét, és ezért alakul ki a fantomvibrációs szindróma. A leg elfogadottabb magyarázat szerint, az „online” életmód velejárója. Félünk attól, hogy lemaradunk egy fontos hívásról, esetleg kedvenc ruhaboltunk tömeges SMS kampányát mulasztjuk el, ezért gyakran pillantunk a telefonunkra, gyakran vesszük elő a zsebünkből. Amint megpillantjuk az új SMS üzenetet, agyunk megjutalmazza magát bizonyos hormonok termelésével, ezért a folyamat öngerjesztő. Fokozottan jellemző ez, azokra az esetekre, amikor szerelmünktől, családtagunktól várunk üzenetet. Agyunk és érzékeink felfokozott állapotban várják az újabb és újabb akciós SMS üzeneteket, és minden alkalommal, amikor egyet megpillantunk, közelebb kerülünk a „rászokáshoz”.

Az emberiségnek igénye van az újabb és újabb üzenetekre, jó hírekre. Éppen ezért is lehet sikeres a jól átgondolt tömeges SMS küldés útján indított marketing reklámkampány, ha úgy alakítják ki, hogy nem zaklatásnak, hanem jutalomnak érzékeli a megcélzott közönség. (tovább…)

Share
Mobil hírek - Tömeges SMS küldés - kampány © 2016 Frontier Theme
Gombok újra
Gombok félre